تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

از ابتدای هفته قیمت جهانی اونس طلا با کاهش قیمت مواجه شده است و هم اکنون در نرخهای پایین ۲ ماهه گذشته خود قرار گرفته است و چندان دور از انتظار نیست که این روند کاهشی در کوتاه مدت و میان مدت همچنان ادامه داشته باشد .

دیروز خبر فروش خانه های موجود آمریکا در ماه مارس اعلام شد و هر چند به میزان ۰٫۲%- کاهش نشان داد اما رقم نهایی بهتر از حد انتظارات بازار بود و حکایت از آن داشت که بازار مسکن آمریکا آنگونه که ابتدا تصور می شد در شرایط بدی به سر نمی برد .

برای امروز نیز شاخص فروش خانه های نوساز آمریکا اعلام می شود و اگر عدد نهایی قوی تر از پیش بینی ها باشد انتظار موج کاهشی برای اونس طلا را داریم. از دیگر مسائلی که در تحلیل بازار طلا باید مد نظر قرار داد رابطه ای است که طلای زرد با طلای سیاه دارد .

به عکس رابطه ای که طلا با دلار دارد که در جهت مخالف هم حرکت می کنند طلا و نفت همبستگی شدیدی با یکدیگر دارند و معمولا ارزان شدن نفت موجب کاهش ارزش طلا می شود .

خروج دارایی های طلا از هولدینگ های نگهدارنده ی آن،علی الخصوص بزرگترین آنها یعنی صندوق جهانی اسپایدر(SPDR)، تقویت داراییهای پرریسک نظیر سهام و جاری شدن سرمایه ها از صندوق های طلا به سوی بازار سهام ، تقویت ایندکس جهانی دلار آمریکا، انتظارات بازار برای ادامه کاهش برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا در روز ۳۰ آوریل ، ملاحظات تکنیکال و … دلایل فوق همگی از دلایل مهمی هستند که بر قیمت طلا در بازار های جهانی تاثیر منفی دارند و خواهند داشت.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز همانگونه که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید باید دقت داشت که برای امروز پیش بینی می کینم که قیمت دو مرتبه سطح حمایت ۱۲۷۷ را لمس کند و چناچه این سطح شکسته شود می تواند تا حدود ۱۲۶۰ قیمت را پایین آورد.

این هدف از نظر تحلیل و بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی قابل دستیابی خواهد بود و با بررسی تکنیکال، این سیگنال فروش با شکست سطح ۱۲۷۷ تایید می‌شود.

در نمودار زیر می بینیم که این سطح حمایت بر روی پایین ترین سطح روز ۱ آوریل واقع شده است که دیروز پس از لمس آن به برگشت و اصلاح ضعیف قیمت انجامیده است که به باور ما این حرکت اصلاحی محدود به سطح مقاومت ۱۲۸۷ – خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی (c) – می باشد که این موج از سطح ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز۱۴ آوریل) شروع شده است.

همانطور که اشاره کردیم در این موج حتی امکان کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۱۲۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد که شکست سطح ۱۲۷۷ این هدف را تایید خواهد کرد.

سطوح مقاومت نیز به ترتیب در ۱۲۸۷ و ۱۲۹۳ قرار دارند و با توجه به قرار گرفتن سطوح مقاومت امروز در فاصله ۱۲۸۷ و ۱۲۹۳ اکنون فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن های فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا