تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در نمودار پایین قیمت نفت خام سبک آمریکا مشاهده می فرمائید که بسته شدن قیمت در پایین سطح حمایت ۱۰۲٫۰۸ دلار/بشکه می تواند نشانه ای از استمرار این حرکت کاهشی در معاملات امروز باشد.

از این رو، ورود به پوزیشن های فروش در نرخهای زیر ۱۰۲٫۰۸ فرصت مناسبی برای فروشندگان است. این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۹۷٫۳۷ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) به ۱۰۴٫۹۹ (بالاترین سطح روز۱۶ آوریل) می باشد.

حمایت بعدی بر روی نرخ ۱۰۱٫۱۸ یعنی جاییکه سطح فیبوناچی ۵۰ درصدی واقع شده قرار گرفته است و در صورتیکه این سطح نیز شکسته شود راه برای سقوط بیشتر به سوی سطح ۱۰۰٫۲۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) فراهم می شود.

در حرکت افزایشی نیز سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۰۲٫۰۸ قرار گرفته است که اگر به هر دلیلی شکسته شود موجب برگشت و اصلاح قیمت به سوی ۱۰۲٫۶۷ می شود.

در هر صورت کاهش شدید روز گذشته قیمت این موضوع را نشان می دهد که همچنان فشارهای نزولی پابرجاست و از این رو، تمرکز می بایست بر ادامه روند نزولی قیمت نفت خام سبک آمریکا به سوی سطح ۱۰۱٫۱۸ و سپس ۱۰۰٫۲۸ دلار/بشکه باشد که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

امروز نیز پیش بینی می شود گزارش هفتگی وزارت انرژی آمریکا درباره ذخایر نفت خام آمریکا از افزایش ۲٫۶ میلیون بشکه این ذخایر حکایت داشته باشد که اگر همانند دوره قبل (۱۰ میلیون بشکه) بالاتر از حد پیش بینی ها باشد منجر به فشارهای نزولی بر قیمت نفت در بازارهای جهانی می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کینم که امروز قیمت آن سطح حمایت ۱۰۸٫۳۶ دلار/بشکه را لمس کند زیرا به نظر می رسد موج افزایشی که قبلا از سطح ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) شروع شده روند معکوس به خود پیدا کرده است.

در نمودار پایین به وضوح مشخص است که قیمت نتوانسته که به بالای سطح مقاومت ۱۱۰٫۴۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱۱۲٫۳۹ – بالاترین سطح روز ۳ مارس به ۱۰۳٫۹۵ ) برسد و از این رو احتمال بازگشت روند کاهشی بسیار محتمل به نظر می رسد.

سقوط شدید قیمت از سطح ۱۱۰٫۳۶ (بالاترین سطح روز۱۶ آوریل) نیز مهر تایید بر این روند نزولی زده است و همچنین در نمودار پایین شاهد کاهش اندیکاتور ۱ ساعته مک (MACD) به منطقه منفی هستیم.

در حرکت نزولی نیز شکست سطح ۱۰۸٫۳۶ منجر به کاهش قیمت نفت برنت به ترتیب به سطوح ۱۰۶٫۳۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۱۰۵٫۱۳ خواهد شد که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

با توجه به این شرایط، امروز برای نفت برنت پیش بینی حرکت کاهشی به سوی سطح ۱۰۸٫۳۶ دلار/بشکه را داریم و ممکن است این روند نزولی استمرار بیشتری داشته باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت