تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

حرکت امروز قیمت نفت خام سبک آمریکا کماکان در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۰۱٫۱۸ و ۱۰۲٫۰۸ دلار/بشکه ادامه داشته و با عبور قیمت از سطوح فوق هدف بعدی نرخ مشخص خواهد شد. تا کنون حرکت قیمت در روندی نامشخص ادامه داشته زیرا دیروز قیمت نتوانست به زیر سطح ۱۰۱٫۱۸ یا به بالای سطح ۱۰۲٫۰۸ برسد.

این محدوده خنثی همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۹۷٫۳۷ ( پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) به ۱۰۴٫۹۹ (بالاترین سطح روز۱۶ آوریل) می باشد.

هرچند که این سطح مقاومت ۱۰۲٫۰۸ رزیستنس مستحکمی است که شکستن آن کار ساده ای نیست بنابراین، کماکان چشم انداز حرکت نفت خام سبک برای ما نزولی است و در صورت شکست سطح ۱۰۱٫۱۸ هدف حرکت نزولی نرخ ۱۰۰٫۲۸ می باشد.

اما اگر به هر دلیلی حرکت صعودی شکل گیرد و قیمت از سطح مقاومت ۱۰۲٫۰۸ عبور کند، می توان به انتظار برگشت به سوی سطح ۱۰۲٫۵۶ ( خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۱۰۴٫۷۷ – بالاترین سطح روز ۲۱ آوریل- به ۱۰۱٫۲۰) بود.

بنابراین تا زمانیکه یکی از این سطوح شکسته نشود، می توان در سطوح پایین ۱۰۱٫۱۸ اقدام به فروش و در نرخهای بالای ۱۰۲٫۰۸ وارد پوزیشن خرید شد. بنابراین اگر قیمت به زیر سطح ۱۰۱٫۱۸ سقوط کند، در ادامه می توان شاهد فرود بیشتر تا حدود نرخهای ۱۰۰٫۲۸ دلار/بشکه باشیم که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تا حدود سطح ۱۰۹٫۶۶ دلار/بشکه افزایش یابد که این هدف را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت تایید کرده است.

حرکت کاهشی فعلی از سطح ۱۱۰٫۳۶ (بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل) در جهت خلاف روند افزایشی آغاز شده از سطح ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) می باشد و ممکن است قیمت روند معکوس داشته باشد.

تا کنون سه موج این حرکت کاهشی را تشکیل داده اند که در حال حاضر موج B به سوی سطح ۱۰۹٫۶۶ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از حرکت اصلاحی ۱۱۰٫۳۶ به ۱۰۸٫۵۳ (پایین ترین سطح روز ۲۲ آوریل) واقع شده در حال حرکت است.

موج سوم یعنی موج کاهشی C ممکن است از اطراف سطح مقاومت ۱۰۹٫۶۶ شروع شود و به سوی سطح ۱۰۸٫۵۳ کاهش یابد و از نزدیکی سطح ۱۰۹٫۶۶ احتمال استمرار حرکت نزولی بیشتر وجود دارد و این بدان معنی است که حرکت اصلاحی کوتاه مدت ممکن است در حدود سطح مقاومت ۱۰۹٫۶۶ متوقف شود.

بنابراین جریان اصلی حرکت نفت برنت دریای شمال همچنان کاهشی است و تا زمانیکه سطح مقاومت ۱۰۹٫۶۶ دلار/بشکه شکسته نشده است همچنان استراتژی نزولی را مد نظر قرار می دهیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت