تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

نوسانات کم، حجم کم نقدینگی و بازار آرام، شرایطی است که می توان برای وضعیت فعلی اونس طلا بیان کرد و در مجموع باید گفت از روز گذشته، قیمت در روندی خنثی و بدون جهت بین منطقه حمایت ۱۲۷۷ و مقاومت ۱۲۸۸ قرار گرفته است.

جریان اصلی حرکت همچنان نزولی است اما با توجه به اینکه قیمت نتوانسته که به زیر سطح حمایت ۱۲۷۷ برسد اگر امروز سطح مقاومت ۱۲۸۸ شکسته شود و حداقل ۲ ساعت بالای آن تثبیت شود ، معامله گران را مقداری به سوی اونس طلا خواهد کشید و ممکن است شاهد افزایش قیمت به سوی سطح ۱۲۹۸ باشیم.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی پایین ترین سطح روز ۱ آوریل ساخته شده است و این احتمال نیز وجود دارد که در صورت عدم توانایی قیمت در شکست این سطح، قیمت جهانی اونس طلا مقداری به سوی سطح ۱۲۹۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۳۳۰٫۹۰ به ۱۲۷۷٫۱۰) برگردد.

البته برای اینکه امروز از افزایش قیمت مطمئن شویم می بایست حتما یکی دو ساعت قیمت بتواند خود را در بالای سطح ۱۲۸۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تثبیت کند تا نسبت به رسیدن قیمت به سطح ۱۲۹۸ اطمینان حاصل کنیم.

در تقویم اقتصادی امروز، آمارهای سفارشات کالاهای بادوام (پیش بینی ۲٫۱% + رقم قبلی ۲٫۲%+) و تعداد مدعیان بیمه بیکاری هفتگی (پیش بینی ۳۰۹ هزار رقم قبلی ۳۰۴ هزار) در آمریکا منتشر می شوند که اعلام ضعیف آنها می تواند مقداری به افزایش قیمت اونس طلا کمک کند.

در حرکت نزولی نیز چنانچه امروز سطح ۱۲۷۷ شکسته شود ، قیمت در سراشیبی سقوط قرار خواهد گرفت و می بایست به این سقوط تا سطح ۱۲۶۰ تن دهد.

با این حال، همانطور که در بالا گفته شد اگر قیمت به همین صورت در بالای سطح حمایت ۱۲۷۷ قرار گیرد و از بالا سطح مقاومت ۱۲۸۸ شکسته شود امکان شروع حرکت اصلاحی و افزایشی را نمی توان نادیده گرفت.

در این صورت، می توان به انتظار بازگشت قیمت تا حدود سطح ۱۲۹۸ بود که این سطح در نمودار زیر بر روی خط قرمز رنگ فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و مماس با خط روند نزولی رسم شده مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا