تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

همانطور که دیروز گفته شد تغییر خاصی در تصویر تکنیکال این زوج دیده نمی شود و امروز بعد از ظهر همه منتظر سخنرانی آقای دراقی – ریس بانک مرکزی اروپا (ECB) – در ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران هستند.

تنها عاملی که می تواند مانع ادامه حرکت افزایشی یورو شود آنکه، به دلیل ادامه جریان کاهش تورم منطقه اتحادیه اروپا، بانک مرکزی برای مقابله با آن، اقدام به مداخله شفاهی در بازار کند و موجب توقف صعود یورو گردد.

از این رو سخنرانی امروز دراقی می تواند در تثبیت این حرکت افزایشی به بالای ۱٫۳۸۵۰ و ۱٫۳۸۷۰ یا بازگشت آن به پایین ۱٫۳۷۷۵ تعیین کننده باشد. در هر صورت به دلیل وجود شرایط نامطمئن و احتمال اتخاذ سیاستهای مختلف، انتظار می رود امروز یورو دستخوش نوسانات مختلف گردد.

این زوج هم اکنون در وضعیت انتظار باقی مانده است و سطح حمایت مستحکم آن منطقه ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۷۷۵ و مقاومت آن منطقه ۱٫۳۸۵۰ تا ۱٫۳۸۷۰ است.

سفارشات خرید نیز همچنان در حوالی ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۷۷۵ چیده شده اند. قبلا نیز مفصل بدان اشاره کردیم که در این زوج ارز معامله گران می بایست توجه داشته باشند که قیمت همچنان با مانع بسیار حمایت محکمی در منطقه ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۷۸۰ تا ۱٫۳۷۷۵ مواجه است.

احتمالاً همانند این چند روز گذشته فرصتهایی برای خرید در این سطوح بوجود آید و برای امروز می بایست دوباره در محدوده ۱٫۳۸۵۰ و ۱٫۳۸۶۵ نسبت به حفظ سود و خروج در این محدوده با حد سود ۴۰ و ۵۰ پیپ اقدام نمود.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز همانگونه که در نمودار زیر مشخص است ابر ایچیموکوی که بین منطقه ۱٫۳۸۲۷ تا ۱٫۳۷۲۲ را پوشش داده است به عنوان حمایت بسیار مستحکم قیمت عمل می نماید.

چنانکه پیشتر اشاره کردیم نشانه‌هایی که از تحلیل تکنیکال نمودار قیمت این زوج ارز توسط اندیکاتورهای تکنیکال به صورت بارز نمایان شده‌اند، حکایت از وجود دو حمایتی و سد محکم در منطقه ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۷۷۵ برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت دارند و نمودار قیمت در صورت رسیدن به نزدیکی این محدوده باید وارد خرید با هدف ۱٫۳۸۵۰ و ۱٫۳۸۶۵ شد.

در سایر تحولات در زوج ارز دلار – ین ژاپن در حرکت نزولی، امروز سطوح حمایت ۱۰۲٫۱۵ و ۱۰۲٫۱۰ الی ۱۰۲٫۰۰ فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید همچنان با هدف ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۷۵ الی ۱۰۲٫۹۰ است و پیشنهاد می شود در همین محدوده نسبت به تسویه خرید اقدام شود زیرا همانند دیروز نیز برخی از سفارشات فروش این زوج ارز در این منطقه یعنی حول و حوش محدوده ۱۰۲٫۷۰ تا ۱۰۲٫۹۰ وجود دارند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو