تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

دیروز همانطور که پیش بینی کرده بودیم قیمت اونس طلا تا حدود سطح ۱۲۶۸ کاهش یافت ولی بحران اوکراین مانع از کاهش شدید قیمت طلا شد. درگیری های اخیر در شرق اوکراین که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی شده حکایت از ادامه بحران در این کشور دارد که دیروز به برگشت سریع و ناگهانی قیمت به سطح ۱۲۹۸ انجامید.

در حال حاضر سرمایه گذاران نگران نوسان بازارها پس از بحران اوکراین هستند اما همانطور که قبلا نیز گفتیم تجربه نشان داده که تاثیر این بحران بر بازارها چندان دیرپا نخواهد بود مخصوصا اینکه از هفته آینده باید منتظر واکنش جلسه بانک فدرال رزرو ایالات متحده بود.

۳۰ آوریل بار دیگر مجمع بانک فدرال رزرو آمریکا برای تعیین نرخ بهره بانکی تشکیل خواهد شد و آنچه از حالا انتظار می رود و خانم یلن نیز آن را تلویحاْ تکرار کرده است ادامه کاهش برنامه خرید اوراق قرضه است. امری که به افزایش بیشتر نرخ بازدهی دلار خواهد انجامید و معامله گران را به فروش بیشتر طلا ترغیب خواهد کرد.

در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی اونس طلا و هدفهای بعدی آن مشخص شده است و پیش بینی می کنیم که قیمت به این حرکت افزایشی خود که دیروز از سطح ۱۲۶۸ شروع کرده در زیر مناطق مقاومت ۱۳۰۰ و ۱۳۰۳ پایان دهد و دوباره با کاهش قیمت به سوی ۱۲۶۰ مواجه شود.

این حرکت اصلاحی و برگشتی قیمت که دیروز شاهد بودیم در واکنش به لمس سطح حمایت ۱۲۷۳ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می باشد که در موج نزولی (c) از سطح ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل) شروع شده است.

به باور ما قیمت در این موج (c) به اندازه ی طول موج قبلی یعنی موج (a) حرکت خواهد کرد و در روزهای آتی قیمت را به سطح ۱۲۱۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می رساند و از این رو حداقل امکان این وجود دارد که مجدد شاهد کاهش قیمت به سوی سطح ۱۲۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باشیم.

بنابراین برای امروز در صورتیکه فروشندگان به ادامه کاهش بیشتر اقدام کنند و قیمت مجدد در زیر سطح حمایت ۱۲۸۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تثبیت شود (یک کندل ۲ ساعته در زیر آن بسته شود) چرخ حرکت به تضعیف قیمت به ترتیب تا سطوح ۱۲۷۳ و ۱۲۶۰ حرکت خواهد کرد.

بنابراین صرف نظر از بحران اوکراین و افزایش مقطعی اونس طلا، باید منتظر بمانیم تا در آینده نه چندان دور علاوه بر تقویت ارزش جهانی ایندکس دلار آمریکا، اونس طلا را در قامتی افتاده تر ببینم که می تواند به شکست اونس طلا منتهی شود و روند نزولی اونس طلا با هدف رسیدن به نرخهای ۱۲۶۰ و ۱۲۴۳ الی ۱۲۱۶ ایجاد گردد که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا