تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در نمودار زیر دیده می شود که سطح مقاومت ۱۰۲٫۰۸ دلار/بشکه کماکان از ادامه حرکت افزایشی نفت خام سبک آمریکا جلوگیری نموده است و در حال حاضر احتمال نوسانات سنگین قیمت کم است.

ولی در صورت شکست و صعود بیشتر قیمت به بالای سطح ۱۰۲٫۰۸ شاهد رسیدن قیمت به نقاط ۱۰۲٫۵۶ و ۱۰۲٫۹۹ خواهیم بود و فعلا کاهش دوباره قیمت نیازمند انرژی و پتانسیل کافی برای تغییر جهت قیمت و یا مکث زمانی قیمت در محدوده پایین سطح مقاومت فعلی یعنی ۱۰۲٫۰۸ می باشد.

در نمودار زیر دیده می شود که این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۹۷٫۳۷ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) به ۱۰۴٫۹۹ (بالاترین سطح روز  ۱۶ آوریل) قرار گرفته است.

از آنجایی که قیمت نفت خام برای دومین بار نتوانسته که از این سطح با قدرت عبور کند ، احتمالا امروز شاهد نوسانات قیمت در زیر این سطح باشیم.

اما اگر به هر دلیلی این سطح شکسته شود شاهد افزایش مقطعی قیمت فقط تا محدود ۱۰۲٫۵۶ الی نهایت ۱۰۲٫۹۹ خواهیم بود و این سطوح به ترتیب بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۱۰۴٫۷۷ (بالاترین سطح روز ۲۱ آوریل) به ۱۰۱٫۲۰ قرار گرفته اند.

در حرکت نزولی نیز این سطح حمایت ۱۰۱٫۱۸ اگر شکسته شود پتانسیل ورود فروشندگان را دارد که می تواند فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش با هدف ۹۹٫۱۷ دلار/بشکه باشد که این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

با رسیدن قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح مقاومت ۱۱۰٫۴۰ حرکت صعودی آن رفته رفته رو به کاهش است و برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن مقداری به سطح ۱۰۹٫۷۰ اصلاح و برگشت کند.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۱۲٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۳ مارس ) به ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) تشکیل شده است.

در نمودار زیر مشخص است که قبلا این سطح مقاومت در روز ۱۶ آوریل منجر به تشکیل حرکت اصلاحی گردید که برای امروز نیز انتظار چنین حرکتی را داریم.

حتی ممکن است که قیمت آن تا حدود خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۱۰٫۳۶ (پایین ترین سطح روز ۱۶ آوریل) برگشت داشته باشد که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

در حرکت افزایشی تنها به شرط رسیدن قیمت به ۱۱۰٫۸۰ نشان می دهد که سطح مقاومت ۱۱۰٫۴۰ قاطعانه شکسته شده که آن وقت می توان به انتظار صعود قیمت به سطح ۱۱۲٫۳۹ بود.

بنابراین اگر قیمت نتواند برای ایستادگی بیشتر در برابر اصلاح، پتانسیل لازم را برای صعود به سطح ۱۱۰٫۸۰ کسب کند به سرعت باید به فکر لمس قیمتهای پائینتر در سطح ۱۰۹٫۷۰ و حتی ۱۰۹٫۱۷ دلار/بشکه باشد که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت