تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

نوسانات قیمت این زوج ارز عمدتاً همانند همان الگویی است که روزهای گذشته اشاره کردیم. آقای ماریو دراقی ، رئیس ECB، در سخنرانی دیروز خود گفت که سیاستگذاران به دقت تغییرات قیمت یورو را مد نظر دارند .

این سخنان از سوی بازار در صورت تقویت مستمر یورو به معنای اشاره دراقی به اعمال سیاستهای انبساطی نامتعارف و خرید دارایی ها برای جلوگیری از تورم منفی تلقی شده است که دیروز منجر به کاهش یورو به زیر سطح ۱٫۳۸۰۰ گردید اما بار دیگر شاهد آن بودیم که با توجه به برخورد قیمت به منطقه حمایتی در نمودار یورو سفارشات خرید فعال شدند و انتظار رشد قیمت را تا حدود سطح ۱٫۳۸۵۰ را داشتیم.

اظهار نظر در باره اینکه مقامات ECB چگونه خوهند اندیشید امریست سخت ناممکن و نمی توان اظهار نظر خاصی کرد اما در صورتی که مسئله رشد اقتصادی در اولویت باشد حکایت از عزم آنها برای گسترش سیاستهای انبساطی (QE) دارد که منجر به تضعیف یورو خواهد شد زیرا سطح مقاومت قیمت این زوج ارز همچنان در منطقه مقاومت اولیه ۱٫۳۸۵۰ و ۱٫۳۸۶۵ پایدار است.

برای امروز نیز هدف معامله خرید این زوج ارز در همان محدوده ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۷۸۰ با حد سود نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۳۸۵۰ و استاپ پایین ۱٫۳۷۷۵ قرار دارد.

نگرانی در خصوص وقوع جنگ بین اوکراین و روسیه، موجب فشار شدید بر بازارهای سهام و سقوط ارزش دلار آمریکا مخصوصا در برابر ین ژاپن شده است. جریان ریسک گریزی در بازار موجب کاهش قیمت زوج ارز دلار- ین ژاپن به سوی سطح ۱۰۲٫۰۰ گردیده است.

خط تنکان سن و کیجون سن زوج ارز دلار- ین ژاپن بین منطقه ۱۰۲٫۱۲ و ۱۰۲٫۷۳ تشکیل شده اند. سطوح حمایت به ترتیب در ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۱٫۹۰ و ۱۰۱٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۱۷ آوریل) قرار دارند که این سطوح قیمت بارها برای عبور تلاش کرده اما موفق نبوده اند.

برای قیمت جهانی اونس طلا همانطور که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید پس از رسیدن قیمت به خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در نرخ ۱۳۰۱٫۳۰ که در واکنش به دور تازه تنش در اوکراین صورت گرفته، با توجه به اینکه مقاومت بسیار مستحکمی بعدی قیمت در اطراف سطح ۱۳۰۷ قرار دارد، انتظار می رود که فروشندگان از این نقطه وارد بازار شوند.

اما اگر سطح ۱۳۰۷ با قدرت شکسته شود، باید به انتظار تقویت بیشتر باشیم. این سطح مقاومت در نمودار زیر محل برخورد قیمت به خط کین سن در نرخ ۱۳۰۵٫۳۴ و کف ابر ایچیموکوی روزانه قرمز رنگ ۱۳۰۷٫۶۴  می باشد که به وضوح در نمودار زیر مشخص گردیده است.

خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۳۳۰٫۹۰ به ۱۲۶۸٫۲۴ نیز بر روی نرخ ۱۳۰۶٫۹۶ واقع شده است که این منطقه یعنی ۱۳۰۴ تا ۱۳۰۷ را تبدیل به مقاومت جدی و محکم کرده است.

بنابراین نماگرهای تحلیل تکنیکال اونس طلا، فاصله قیمتی ۱۳۰۴ و ۱۳۰۵ الی ۱۳۰۷ را نشان می دهند و این یعنی احتمال بازگشت روند کاهشی در میان مدت از این فاصله به سمت پایین وجود دارد. اما اگر کندل ۲ ساعته بالای ۱۳۰۷٫۶۴ بسته شود آنگاه اهداف بالاتری به ترتیب در ۱۳۱۴ و ۱۳۳۰ مد نظر اونس طلا خواهد بود.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا