تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

با بررسی قیمت جهانی اونس طلا و مناطق مقاومتی بسیار مهم آن به نظر می رسد قیمت به سقف خود نزدیک شده است و مناطق ۱۳۰۴ تا ۱۳۰۷ محدوده کنونی مقاومتهای خوبی برای قیمت باشد .

به همین خاطر پیش بینی می کنیم که قیمت آن در معاملات امروز به سوی سطح ۱۲۹۲ برگشت کند مگر آنکه بتواند با قدرت از سطح مقاومت اصلی ۱۳۰۷ عبور کند و حداقل ۲ ساعت بالای آن تثبیت شود که می تواند به افزایش قیمت به حدود ۱۳۱۶ بیانجامد. از  این رو به باور ما مهمترین سطح، مقاومت ۱۳۰۷ است که می تواند در مسیر حرکت صعودی، مانع بسیار جدی و محکم باشد.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل) به ۱۲۶۸٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۲۴ آوریل) تشکیل شده است که با مقاومت دیگری که خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷ مارس) به این سو می باشد مواجه است و منطقه ۱۳۰۴ تا ۱۳۰۷ را به مقاومت و رزیستنس مستحکم تبدیل کرده است که عبور از آن به این سادگی ها نخواهد بود.

همانطور که دیروز در بولتن تحلیل هفتگی سایت نیز بدان اشاره کردیم کف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه نیز بر روی منطقه ۱۳۰۷ تشکیل شده است که می تواند نشانه خوبی جهت توقف حرکت صعودی در منطقه ۱۳۰۴ تا ۱۳۰۷ باشد. با توجه به این شرایط، همچنان بر این باوریم که حرکت افزایشی اکنون در حدود ۱۳۰۴ و ۱۳۰۷ رو به پایان است .

از این رو، چنانچه قیمت اونس طلا به همین صورت در پایین منطقه مقاومت مستحکم ۱۳۰۴ و ۱۳۰۷ تثبیت شود، اقدام به ورود به پوزیشن فروش کرده و به انتظار کاهش تا نرخ ۱۲۹۲ خواهیم بود.

اما اگر به هر دلیلی قیمت قادر به تثبیت در بالای سطح مقاومت ۱۳۰۷ باشد، در ادامه حرکت صعودی قیمت به سطح ۱۳۱۶ دست می یابد. این هفته اخبار مهمی از آمریکا اعلام خواهد شد که می تواند توجه بازارها را به خود جلب کند.

جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در روز چهارشنبه به احتمال زیاد می تواند تا حد زیادی وضعیت آتی را مشخص کند و نشان خواهد داد که کمیته سیاستگذاری پولی تا چه میزان به ادامه کاهش برنامه خرید اوراق قرضه نزدیک است و همچنین روز جمعه گزارش اشتغال ماهانه ایالات متحده (NFP) منتشر می شود. پیش بینی بازار ایجاد ۲۰۷ هزار فرصت شغلی جدید در بخش غیر کشاورزی برای ماه آوریل می باشد.

به باور ما، در صورت اعلام بهتر از حد انتظار آمارهای اشتغال آمریکا در این دوره، احتمال ادامه کاهش بودجه خرید ماهانه اوراق قرضه بوجود خواهد آمد که به تضعیف و سقوط بیشتر اونس طلا در موج نزولی (c) می انجامد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا