تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن سطح حمایت ۱۰۰٫۲۸ دلار/بشکه را لمس کند و چنانچه با قدرت به زیر آن برسد منجر به کاهش بیشتر تا حدود سطح ۹۹٫۱۷ می گردد.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از افزایش ۹۷٫۳۷ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) به ۱۰۴٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل) تشکیل شده است که موقتا می تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت به سوی سطح ۹۹٫۱۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) گردد.

سطح مقاومت نیز بر روی ۱۰۱٫۱۸ واقع شده است که اگر شکسته شود و حداقل ۲ ساعت بالای آن تثبیت گردد فرصتی برای احیا و جبران حرکت نزولی خود به سوی سطح ۱۰۲٫۰۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) بدست خواهد آورد.

البته به باور ما در معاملات امروز محتمل ترین سناریوی موجود آن است که هر گونه حرکت افزایشی قیمت در حدود سطح مقاومت ۱۰۱٫۱۸ متوقف شود و دوباره تحت فشارهای نزولی قرار گیرد .

از این رو پیشنهاد می شود در محدوده نرخهای ۱۰۱٫۱۸ اقدام به ورود به پوزیشنهای فروش نفت با هدف ۱۰۰٫۲۸ دلار/بشکه کنیم. نماگرهای تحلیل تکنیکال نیز سیگنال فروش صادر کرده اند و این نیز دلیل خوبی برای امکان کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز قیمت نفت برنت دریای شمال در منطقه خنثی بین ۱۰۹٫۱۷ الی ۱۱۰٫۴۰ دلار/بشکه در نوسان است و می بایست قیمت آن حتما از سطوح فوق عبور کند تا بتواند جهت مشخصی را در پیش بگیرد.

این محدوده خنثی همانطور که در نمودار زیر مشاهده میکنید مابین سطوح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج کاهشی ۱۱۲٫۳۹ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) به ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) قرار گرفته است.

عدم توانایی قیمت نفت برنت در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۱۰٫۴۰ خود بیانگر روند معکوس آغاز شده از سطح ۱۰۳٫۹۵ می باشد. با این حال تا زمانیکه قیمت به سطح ۱۰۸٫۱۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) نرسیده هنوز نمی توان نسبت به برگشت و روند معکوس قیمت اطمینان یافت.

در حرکت افزایشی نفت برنت نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۱۰٫۳۲ می بایست منتظر از سرگیری روند افزایشی به سوی سطح ۱۱۲٫۳۹ دلار/بشکه بود که در نمودار زیر مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت