تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

در آستانه رویدادهای مهم خبری در روزهای آتی، سرمایه گذاران تمایلی به ورود با نقدینگی بالا به بازار ندارند. روز چهارشنبه بازار به انتظار آمار شاخص قیمت مصرف کنندگان اروپا (CPI) و مهمتر از همه جلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) و روز جمعه در انتظار آمار بسیار مهم اشتغال ماهیانه آمریکا (NFP) است.

با این حال ادامه استراتژی خرید یورو در حوالی سطوح ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۷۷۵ به نظر صحیح بوده و چنانکه دیدیم، امروز با نزدیک شدن قیمت به این سطوح حمایت حرکت صعودی بار دیگر آغاز شد و قیمت به بالای سطح ۱٫۳۸۶۵ رسید. از آنجاییکه این احتمال وجود دارد که در طی هفته جاری، ایندکس دلار همچنان تحت فشارهای نزولی باقی بماند، از این رو خرید یورو در مقابل دلار کماکان مورد توجه است.

قیمت این زوج ارز در ادامه تضعیف ایندکس جهانی دلار آمریکا، هنوز در یک روند افزایشی قرار دارد و امروز در اوایل سشن اروپا در حالی به نقطه بالای ۱٫۳۸۶۵ رسیده که در ابتدای روند افزایشی، این افزایش را از سطح ۱٫۳۸۱۵ شروع نموده و البته برای امروز پیشنهاد می کنیم فعلا در نزدیکی منطقه مقاومت ۱٫۳۸۸۵ نسبت به تسویه معاملات خرید اقدام نمائید زیرا برخی از سفارشات فروش به ترتیب در حدود ۱٫۳۸۸۵ و ۱٫۳۸۹۰ الی ۱٫۳۹۰۰ چیده شده اند.

در حرکت نزولی، سطوح حمایت به ترتیب بر روی نرخهای ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۰۵ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۳۷۸۰ الی ۱٫۳۷۷۵ قرار گرفته اند که اکثر سفارشات خرید همچنان در نزدیکی این منطقه چیده شده اند.

امروز اخبار اقتصادی قابل توجهی منتشر نمی شود و تنها در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شاخص فروش خانه های معوقه آمریکا در ماه مارس اعلام می شود که انتظار می رود از رقم قبلی ۰٫۸%- به ۱٫۰۰%+ تغییر کند.

در سایر تحولات و در زوج ارز دلار- ین ژاپن این زوج همچنان به عنوان شاخص اصلی جریان ریسک گریزی عمل می کند و با افزایش ناآرامی ها در اوکراین و تنش در روابط غرب با روسیه، حرکت نزولی ادامه یافته و قیمت تا سطح ۱۰۲٫۰۴ سقوط کرده است.

اما با توجه به اینکه سطوح ۱۰۲٫۰۰ و ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۱٫۷۰ الی ۱۰۱٫۶۵ حمایت بسیار مستحکمی خواهند بود، انتظار می رود که خریداران از این نقطه وارد بازار شوند. سفارشات فروش این زوج ارز برای امروز در حول و حوش ۱۰۲٫۷۰ و ۱۰۲٫۷۵ چیده شده اند.

در این زوج ارز یورو – ین ژاپن تغییر چندانی در روند حرکت این زوج نسبت به تغییرات هفته گذشته دیده نمی شود و در دامنه خنثی ۱۴۱٫۰۰ تا ۱۴۲٫۰۰ در نوسان است. همچنان بر این باوریم که در این زوج ارز می توان در نرخهای پایین یعنی سطوح ۱۴۱٫۱۰ و ۱۴۱٫۰۰ الی ۱۴۰٫۹۰ و نهایتا ۱۴۰٫۸۵ اقدام به ورود در پوزیشن خرید نمود .

از این رو، این سطوح فرصت مناسبی برای ورود به خرید است و البته می بایست حد سود را در منطقه مقاومت ۱۴۱٫۸۰ تا ۱۴۲٫۰۰ در نظر گرفت زیرا برای امروز سفارشات فروش از ۱۴۱٫۸۰ تا ۱۴۲٫۰۰ در دستور کار معامله گران حرفه ای قرار خواهد گرفت. می توان سطح استاپ فروش را چند پیپ بالاتر از ۱۴۲٫۱۰ قرار دارد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو