تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

این هفته بازارها در انتظار اعلام تصمیم بانک فدرال ایالات متحده (FOMC) در خصوص نرخ بهره و سیاستهای پولی در روز چهارشنبه و گزارش ماهیانه اشتغال در روز جمعه هستند.

در هفته گذشته، نوسانات بازار تحت تاثیر تحولات اوکراین قرار گرفت و از آنجاییکه دیروز به غیر از شاخص فروش خانه های معوقه آمریکا که رشد قابل توجهی داشت، آمارهای اقتصادی چندانی منتشر نشد و امروز نیز در تقویم اقتصادی به جز شاخص ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا خبر خاصی دیده نمی شود، انتظار می رود حرکت بازار در روندی خنثی اما همچنان با شیب نزولی قرار گیرد .

پیش بینی می کنیم از آنجایی که قیمت نتوانسته به بالای سطح مقاومت ۱۳۰۷ دست یابد، دو مرتبه سطح ۱۲۶۸٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۲۴ آوریل) را لمس کند.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل) به ۱۲۶۸٫۲۴ تشکیل شده است.

همچنین در نمودار پایین مشاهده می فرمائید که خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷مارس) محدوده نزدیکی ۱۳۰۷ را به مقاومت قوی قیمت تبدیل کرده است که مانع از ادامه بیشتر حرکت افزایشی شده است.

کاملا مشخص است که ناتوانی قیمت در تثبیت بالای این خط روند نزولی خود بیانگر از سرگیری ادامه روند کاهشی قیمت می باشد که از سطح ۱۳۳۰٫۹۰ شروع شده است.

از این رو عدم توانایی قیمت برای تثبیت در بالای نرخ ۱۳۰۷ احتمال شروع مجدد روند نزولی را فراهم کرده و امروز نیز با شکسته شدن سطح ۱۲۹۲( چنانچه کندل ۲ ساعته پایین آن بسته شود) حرکت نزولی اونس طلا شدت بیشتری گرفت و تا سطوح ۱۲۸۲ و ۱۲۶۸ سقوط خواهد کرد و می توان با اطمینان در موج کاهشی (c) وارد پوزیشن های فروش شد و استاپ را در بالای نرخهای بالاتر ۱۳۰۷ قرار داد.

این کار ضرورت دارد زیرا اگر شمارش موجها نادرست باشد و از بالا سطح مقاومت ۱۳۰۷ با قدرت شکسته شود احتمال صعود قیمت را به سطح ۱۳۱۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) به همراه خواهد داشت که البته این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست. با این حال حتی در صورت تحقق چنین سناریوی و افزایش قیمت به ۱۳۱۶ دوباره انتظار می رود به سوی ۱۳۰۷ برگردد.

بنابراین تنها در صورت شکسته شدن قیمت در بالای مقاومت ۱۳۰۷ می بایست در فرضیه معاملاتی فروش تجدید نظر کرد و تا زمانیکه قیمت در زیر این سطح قرار دارد پیش بینی می کنیم که دوباره سطح ۱۲۶۸٫۲۴ لمس شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا