تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

در مسیر موج کاهشی اخیر قیمت نفت خام سبک آمریکا، محدوده ۱۰۰٫۲۸ دلار/بشکه یک حمایت مهم قیمت برای نفت محسوب می شود و باید این سطح شکسته شود تا قیمت بتواند به سوی سطح ۹۹٫۱۷ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی واقع شده است.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۹۷٫۳۷ (پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس) به ۱۰۴٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل) قرار گرفته است.

قیمت نفت خام دو بار تلاش کرده که از این سطح عبور کند اما ناموفق بوده و به باور ما احتمالا یکی دو روز این سطح حمایت پایدار خواهد بود تا شکسته شود.

تا زمانیکه قیمت در بالای سطح ۱۰۰٫۲۸ قرار دارد نباید احتمال تشکیل حرکت اصلاحی به سوی سطح ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی یعنی ۱۰۲٫۰۸ را دست کم گرفت که در صورت تثبیت ۲ ساعته قیمت بالای سطح ۱۰۱٫۱۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) این هدف تایید خواهد شد.

برای شروع حرکت نزولی، همچنان باید منتظر ماند و در صورت توانایی نفت خام برای عبور از حمایت ۱۰۰٫۲۸ فرصتهایی مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش با تارگت ۹۹٫۱۷  بوجود خواهد آمد.

در صورت صحت این نظریه قیمت نفت خام، بسته به میزان فشار فروش و شکسته شدن سطح حمایت اصلی ۱۰۰٫۲۸ به سمت نقاط پائین‌تر حرکت خواهد کرد اما فعلا این سطح مانع از ریزش بیشتر قیمت شده است و ممکن است تا زمانیکه این سطح شکسته نشده یک حرکت اصلاحی و برگشتی به سوی سطح ۱۰۲٫۰۸ دلار/بشکه داشته باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

قیمت نفت برنت دریای شمال همانطور که در نمودار زیر مشخص است با سطح حمایت در اطراف ۱۰۸٫۰۹ مواجه است و برای امروز پیش بینی می کنیم تا سطح ۱۰۹٫۰۷ برگشت داشته باشد.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۱۰۳٫۹۵ ( پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) به ۱۱۰٫۶۵ (بالاترین سطح روز ۲۴ آوریل) تشکیل شده است.

به باور ما این سطح حمایت فعلا مانع از ریزش بیشتر قیمت نفت برنت خواهد شد همانطور که سطح فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی در نرخ ۱۰۹٫۰۷ مانع شد. البته این حرکت اصلاحی محدود به اطراف سطح مقاومت ۱۰۹٫۰۷ خواهد شد.

در حرکت کاهشی ، نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۸٫۰۹ منجر به کاهش بیشتر به سوی سطح ۱۰۷٫۳۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

بنابراین تنها در صورت شکسته شدن سطح ۱۰۸٫۰۹ و تثبیت قیمت در پایین آن، هر گونه روند افزایشی دچار تزلزل خواهد شد اما در حال حاضر، انتظار می رود حرکت اصلاحی نفت برنت تا حدود سطح ۱۰۹٫۰۷ دلار/بشکه ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت