تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

دو نقطه ۱٫۳۸۳۵ و ۱٫۳۸۸۵ طی ۲۴ ساعته گذشته نقش حمایتی و مقاومتی مهمی را برای یورو بر عهده داشته اند. به نظر میرسد قیمت این زوج ارز اصلاح اخیر خود را در حدود سطح ۱٫۳۸۳۵ به پایان رسانده است و اکنون وقت صعود دوباره باشد.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال، موقعیت قیمت این زوج ارز را، در یک کف مطمئن نشان می دهند و به این ترتیب باید بیشتر به احتمال افزایش قیمت به سوی سطح ۱٫۳۸۸۵ فکر کرد. ساپورت بسیار قوی و محکمی نیز در سطوح حمایت ۱٫۳۸۳۵ تا ۱٫۳۸۲۰ قرار دارند که یک سد محکم جهت ریزش قیمت می باشد.

چنانچه قیمت پتانسیل صعود را کسب نماید، در کوتاه مدت قیمت در صدد فتح قله‌های ۱٫۳۸۸۵ و ۱٫۳۸۹۰ و ۱٫۳۹۰۰ خواهد بود. خریدهای امروز نیز یک سیگنال بسیار قوی، مطمئن و مؤید احتمال افزایش قیمت است و سفارشات خرید نیز در حدود ۱٫۳۸۳۵ تا ۱٫۳۸۲۰ چیده شده اند.

سفارشات فروش نیز به ترتیب در چندین مرحله ۱٫۳۸۸۵ – ۱٫۳۸۹۰ بعدی ۱٫۳۹۰۰ و سپس ۱٫۳۹۱۵- ۱٫۳۹۲۰ و مرحله آخر از دستورات سفارشات فروش در منطقه ۱٫۳۹۴۰ – ۱٫۳۹۵۰ وجود دارند.

در سایر تحولات و در زوج ارز پوند – دلار با توجه به اظهارات امروز ریس بانک مرکزی انگلیس در خصوص بهبود چشم انداز اقتصادی و گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره انگلیس در اوایل سال آینده به نظر می رسد که قیمت این زوج ارز هم اکنون در تلاش برای عبور از سطوح مقاومت ۱٫۶۸۵۰ و ۱٫۶۸۷۷ (بالاترین سطح ماه نوامبر ۲۰۰۹) است.

از این رو، احتمالاً در صورت شکسته شدن این سطح فرصتهای برای ورود به پوزیشن خرید پوند در بالای محدوده مقاومت ۱٫۶۸۷۷ با تارگت ۱٫۷۰ ایجاد شود.

از سوی دیگر فعالیتهای ادغام و تملیک شرکتها (M&A) اخیراً در انگلیس بسیار مشهود و مثبت بوده است بطوریکه شرکت بزرگ داروسازی فایزر (Pfizer) تایید کرد که قصد دارد ۱۰۰ میلیارد دلار در شرکت استرازنکا (AstraZeneca) انگلیس سرمایه گذاری کند که این تقاضا برای خرید پوند را بیشتر می کند.

آسترازنکا یک شرکت انگلیسی- سوئدی و چند ملیتی داروسازی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر لندن، انگلستان مستقر می‌باشد و این فعالیتهای ادغام و تملیک شرکتها موجب خرید پوند توسط فایزر یکی از غولها و شرکتهای بزرگ در بازار داروسازی جهان می شود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند