تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

امروز با توجه به نمودار تحلیل تکنیکال نفت خام سبک آمریکا می توان دریافت که قیمت فعلا در یک مسیر نزولی قرار دارد و حرکت قیمت در این موج نزولی ادامه دارد و پیش بینی می کنیم که قیمت بتواند به زیر سطح حمایت ۱۰۰٫۲۸ دلار/بشکه کاهش یابد زیرا حرکت اصلاحی که قبلا از این سطح شروع شده بود هم اکنون پایان یافته است.

این حرکت اصلاحی همانطور که در نمودار زیر مشخص است در اطراف سطح مقاومت ۱۰۲٫۰۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۹۷٫۳۷ – پایین ترین سطح روز ۱۷ مارس – به ۱۰۴٫۹۹ – بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل) تکمیل شده است.

روند اصلی حرکت نفت خام سبک آمریکا کماکان نزولی است و نوسانات اخیر قیمت نشان می دهد که سطوح ۱۰۱٫۱۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) و ۱۰۲٫۰۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) مقاومت مستحکم قیمت می باشند.

بدین جهت، ترجیح می دهیم با قرار دادن استاپ های مشخص بالای سطح ۱۰۲٫۰۸ به معامله فروش با هدف ۹۹٫۱۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) بپردازیم و این هدف به محض شکست سطح روانی ۱۰۰ قابل دسترس خواهد بود.

بنابراین احتمال ادامه حرکت نزولی قیمت تا زیر سطح ۱۰۰٫۲۸ و حتی ۱۰۰ وجود دارد و اکنون تمرکز ما استمرار حرکت نزولی به سوی سطح ۹۹٫۱۷ دلار/بشکه است که در نمودار زیر مشخص است.

امروز همچنین میزان موجودی ذخایر نفتی سازمان انرژی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود که انتظار میرود از رقم قبلی ۳٫۵ میلیون بشکه به ۱٫۳ میلیون بشکه تغییر یابد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید قیمت توانسته که حرکت اصلاحی خود را از سطح ۱۰۸٫۰۹ تکمیل کند و برای امروز پیش بینی می کنیم که مجدد به این سطح کاهش یابد.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۰۳٫۹۵ (پایین ترین سطح روز ۲ آوریل) به ۱۱۰٫۶۵ (بالاترین سطح روز ۲۴ آوریل) قرار گرفته است.

از سوی دیگر سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی یعنی سطح ۱۰۹٫۰۶ واقع شده است که مانع از رشد قیمت نفت برنت شده است و به باور ما قیمت مجدد تحت فشارهای نزولی قرار خواهد گرفت.

در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۷٫۸۶ (پایین ترین سطح روز ۲۸ آوریل) تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۱۰۸٫۰۹ می باشد که می تواند هدف ۱۰۷٫۳۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) را نمایان سازد.

در حرکت افزایشی تنها به شرط آنکه قیمت به بالای سطح ۱۰۹٫۳۷ (بالاترین سطح روز ۲۹ آوریل) برسد موجب تایید استمرار روند برگشتی به سوی سطح ۱۱۰٫۶۵ می شود. بنابراین در معاملات امروز شیب حرکت نزولی بیشتر شده و امکان سقوط تا سطوح ۱۰۸٫۰۹ و حتی ۱۰۷٫۳۰ دلار/بشکه وجود خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت