تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

هم اکنون در حدود دو هفته است که این زوج ارز در نوار بسیار باریکی بین ۱٫۳۷۷۵ و ۱٫۳۸۸۵ در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر از این زوج دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out ) را قوی تر می کند .

علاوه بر مسائل تکنیکی و نیاز بازار به استراحت پس از موج قدرتمند روز گذشته انتظار بازار برای گزارش اشتغال آمریکا (NFP) نیز موجب حاکم شدن چنین فضایی بر بازار شده است . امروز بازارهای اروپا (آلمان، سویس، ایتالیا و فرانسه) تعطیل هستند و اخبار خاصی در بازار اروپا منتشر نخواهد شد و معامله گران بیشتر توجه خود را اخبار اقتصادی آمریکا معطوف کرده اند.

چنانکه قویاً انتظار می رفت، بانک فدرال ایالات متحده (FED) شب گذشته میزان نرخ بهره را بدون تغییر در همان محدوده ۰٫۲۵%- ۰% ثابت نگاه داشت و در بیانیه ای که به همراه اعلام نرخ بهره منتشر شد تصریح شده بود که بانک مرکزی آمریکا از ماه مه بودجه ماهیانه خرید اوراق قرضه خود را از ۵۵ میلیارد دلار به ۴۵ میلیارد دلار کاهش می دهد. در واکنش به این خبر قیمت یورو همچنان در حرکت خنثی خود باقی ماند.

همانطور که دیروز گفتیم در کوتاه مدت همچنان حرکت در روندی خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۷۷۵ تا ۱٫۳۸۸۵ باقی خواهد ماند تا یکی از این سطوح با قدرت شکسته شوند. برای امروز سطوح ۱٫۳۸۵۰  ، ۱٫۳۸۴۰ و ۱٫۳۸۲۰ الی ۱٫۳۸۰۰ نقاط مناسبی برای ورود به پوزیشن خرید و سطوح حمایت مناسب این زوج ارز هستند.

اگر در این زوج ارز حرکت صعودی شروع شود، هدف، صعود قیمت تا نرخهای ۱٫۳۸۸۵ و ۱٫۳۸۹۰ الی ۱٫۳۹۰۰ خواهد بود و بالاتر از آن مورد توجه ما نیست زیرا سفارشات فروش امروز نیز از منطقه ۱٫۳۸۸۵ شروع خواهد شد تا به ترتیب ۱٫۳۸۹۰ و ۱٫۳۹۰۰ الی ۱٫۳۹۱۵ و ۱٫۳۹۲۰ ادامه خواهد یافت و همانطور که دیروز گفتیم انتظار می رود، دستورات حد استاپ پوزیشن های فروش در بالای نرخ ۱٫۳۹۵۰ قرار گیرد.

در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح ۱٫۳۸۲۰ می تواند منجر به از بین رفتن روند کوتاه مدت افزایشی و شروع حرکت نزولی به ترتیب به سوی ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۷۷۵ و ۱٫۳۷۶۰ الی ۱٫۳۷۲۹ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) و ۱٫۳۷۲۲ (کف اندیکاتور ابرهای ایچی ماکو) گردد که در نمودار زیر مشخص است.

در حرکت صعودی نیز انتظار می رود که سطح ۱٫۳۸۸۵ و ۱٫۳۸۹۰ سدّ کوچکی برای ادامه حرکت صعودی قیمت باشد و در صورت عبور از آن، مقاومت مستحکم بعدی بر روی نرخهای ۱٫۳۹۰۰ الی ۱٫۳۹۱۵ و ۱٫۳۹۲۰ خواهند بود.

از این رو در این زوج ارز در حال حاضر، قیمت در روندی خنثی قرار گرفته و سطوح حمایت و مقاومت می بایست مورد توجه قرار گیرند. در معاملات امروز سطوح ۱٫۳۸۵۰ تا ۱٫۳۸۲۰ فرصتهای خرید مناسب و در سطوح ۱٫۳۸۸۵- ۱٫۳۸۹۰ الی ۱٫۳۹۰۰ و ۱٫۳۹۱۵ تا ۱٫۳۹۲۰ فرصتهای فروش مناسب تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو