تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

تمایلات بازار جهانی طلا پس از انتشار روز چهارشنبه بیانیه کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا (FOMC) همچنان در مسیر تضعیف اونس طلا است با این حال بازار کماکان به بررسی گزارش FOMC و مطالب آن می پردازد. نوسانات بسیار سنگینی بر اونس طلا وارد شده و قیمت هم اکنون در پایین سطح حمایت ۱۲۸۵ در حال تثبیت است.

فروشندگان همچنان کنترل اصلی قیمت را در دست دارند و قیمت تا پایین سطح ۱۲۸۵ پیش رفته است و با توجه به سیاست های پولی بانک مرکزی آمریکا و آمارهای مثبت اقتصادی در این کشور همچنان احتمال لمس سطح ۱۲۶۵ وجود دارد.

در این مسیر، تنها سطح حمایتی که دیده می شود نرخ ۱۲۷۷ است که اگر شکسته شود و حداقل یکی دو ساعت پایین آن بسته شود، سطح بعدی نرخ ۱۲۶۸ و سپس ۱۲۶۱ الی ۱۲۵۴ خواهد بود.

امروز آمارهای اشتغال ماهانه ایالات متحده در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود که انتظار می رود با توجه به اعلام قوی ADP، تعداد اشتغال نیز در بخش غیر کشاورزی افزایش یابد.

فعالان بازار جهانی اونس طلا به دقّت اخبار امروز را مورد توجه قرار می دهند تا واکنش آتی بانک فدرال رزرو آمریکا در خصوص سیاستهای پولی را پیش بینی کنند.

انتظار می رود تعداد اشتغال ماهانه (آوریل) با افزایش همراه بوده و به حدود ۲۱۵۰۰۰+ هزار برسد و برای نرخ بیکاری نیز پیش بینی می شود با یک پله کاهش از ۶٫۷% به ۶٫۶% برسد. این آمار، بر سیاستهای آتی بانک فدرال (خصوصاً درباره افزایش نرخ بهره) تاثیر خواهد داشت.

روز چهارشنبه آمارهای اشتغال بخش خصوصی (ADP) با رشد قابل توجهی (۲۲۰۰۰۰+) همراه بود و اکنون بسیاری بر این باورند که اعلام قوی این آمار می تواند تاثیر مثبتی بر گزارش امروز NFP داشته باشد.

با توجه به فروش طلا توسط صندوقهای سرمایه گذاری جهان (از جمله اسپایدر) اعلام ضعیف تر از حد انتظار این آمارها تاثیر چندانی بر حرکت اونس طلا نخواهد داشت اما برعکس آن، اگر امروز شاهد افزایش آمارهای اشتغال به بالای ۲۱۵۰۰۰+ باشیم، می توان به انتظار استمرار حرکت نزولی اونس طلا به ترتیب به سطوح ۱۲۶۸ و ۱۲۶۱ الی ۱۲۵۴ باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا