تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

بازار این هفته با تعطیلات در انگلیس شروع بکار می کند و همانطور که می دانیم اوایل ماه مه جز تعطیلات رسمی بانکهای انگلیسی محسوب می شود. با تعطیلی بازار در انگلیس، حجم کم معاملات و عدم انتشار اخبار متعدد اقتصادی احتمال حرکت بازار در روندی خنثی را دوچندان خواهد کرد.

با این حال، در بازار آسیا، پس از اعلام ضعیف مدیران خرید کارخانه ای چین (HSBC) که در ماه آوریل با ثبت ۴۸٫۴ کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شد، شاهد انجام حرکت اصلاحی و صعودی اونس طلا به بالاترین نرخهای ۳ هفته گذشته بودیم.

به نظر می رسد در غیاب معامله گران انگلیسی، اونس طلا فرصت مناسبی را برای جبران سقوط چند هفته خود یافته است.

اکنون چنانچه پیش بینی می شد، روز جمعه با صعود قابل اونس طلا که در واکنش به تشدید تنش در اوکراین و ترک تعداد زیاد مردم از نیروی کار در آمریکا اتفاق افتاده، اکنون حرکت افزاشی آغاز شده است و انتظار می رود پس از آنکه سطح مقاومت ۱۳۰۷ شکسته شود و باز هم شاهد ادامه صعود تا نرخهای جدیدی به سوی سطح ۱۳۱۶ و ۱۳۳۰ باشیم.

این هفته در مجموع اخبار قابل توجه و مهمی از اقتصاد آمریکا را نخواهیم داشت اما ادامه کار بازار حرکت در روند تقویت اونس طلا پیش بینی می شود.

با نگاهی به اخبار روز جمعه و انتشار خبر میزان اشتغال، می توان مشاهد کرده که حتی کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال آمریکا، معامله گران و تحلیلگران را متقاعد به کاهش قیمت نکرد و بدین ترتیب با توجه به ترک تعداد زیاد مردم آمریکا از نیروی کار که در آمارهای روز جمعه منتشر شد، مطمئناً می بایست منتظر رشد قیمت به ترتیب به ۱۳۱۶ و ۱۳۳۰ باشیم.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل) به ۱۲۶۸٫۲۴ تشکیل شده است و با توجه به آنکه قیمت به بالای خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷ مارس) رسیده است می تواند امیدهای تازه ای را برای بازار در جهت رشد قیمت به ارمغان بیاورد.

سطوح حمایت نیز به ترتیب بر روی ۱۳۰۰ و ۱۲۹۲ تشکیل شده اند که برای امروز کف قیمت محسوب می شود و به نظر می رسد کماکان حرکت افزایشی اونس طلا قدرتمندانه ادامه یابد و با تثبیت قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۳۰۷ به ترتیب به سوی سطوح ۱۳۱۶ و ۱۳۳۰ تقویت شود که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا