تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

حرکت قیمت نفت خام سبک آمریکا فعلا در روندی خنثی مابین نرخهای ۹۸٫۹۹ و ۱۰۰٫۱۴ دلار/بشکه دنبال می شود و خروج قیمت از یکی از سطوح فوق جهت قیمت را مشخص می سازد.

روزهای گذشته بازار به شدت آرام بوده است و شاهد تحرک چندانی نبودیم . رفتار نفت خام فعلا در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار فاقد جهت خاصی است .

این روند خنثی همانطور که در نمودار زیر مشخص است مابین نرخهای ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی فیبوناچی از موج نزولی C که از سطح ۱۰۴٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل) شروع شده قرار گرفته است. این نظریه براساس طول موج قبلی A می باشد که از سطح ۱۰۵٫۲۲ (بالاترین سطح روز ۳ مارس) کاهش یافته بود.

در حرکت صعودی، اگر سطح مقاومت ۱۰۰٫۱۴ با قدرت شکسته شود، سناریوی حرکت نزولی متوقف شده و حرکت بعدی قیمت به سوی سطح ۱۰۱٫۰۷ خواهد بود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی واقع شده است.

این در حالی است که سقوط قیمت به زیر نرخ ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۹۸٫۹۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می باشد که می تواند موجب شروع حرکت نزولی به سوی سطح ۹۷٫۱۴ (خط فیبونای ۱۰۰ درصدی) گردد.

بنابراین چشم انداز کوتاه مدت نفت خام فعلا نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح مقاومت ۱۰۰٫۱۴ و سطح حمایت ۹۸٫۷۴ با قدرت شکسته نشده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن در حول و حوش منطقه مقاومت ۱۰۹٫۲۰ دلار/بشکه متوقف شود و دوباره به سوی سطح ۱۰۸٫۳۰ کاهش یابد.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج کاهشی ۱۱۰٫۶۵ (بالاترین سطح روز ۲۴ آوریل) به ۱۰۶٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) تشکیل شده است.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که حرکت برگشتی در موج B شکل گرفته است که دومین موج از چرخه سه موجی آغاز شده از سطح ۱۱۰٫۶۵ می باشد.

از نظر ما پس از تکمیل شدن این موج، در موج بزرگ نزولی C به نرخهای پایین کاهش خواهد یافت و نقطه شروع این موج نزولی نیز از حدود سطح مقاومت ۱۰۹٫۲۰ خواهد بود که می تواند هدف ۱۰۸٫۳۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را نمایان سازد.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۰۹٫۲۰ موجب صعود قیمت به سوی سطح ۱۰۹٫۷۵ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می گردد.

با در نظر گرفتن موارد فوق می توان اظهار کرد نفت برنت ابتدا تا سطح مقاومت ۱۰۹٫۲۰ قوی خواهد شد و پس از آن گمان می کنیم که موج تقویت قیمت به همینجا ختم شود و مجدد به سوی ۱۰۸٫۳۰ دلار/بشکه تضعیف خواهد شد که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال

نفت برنت