تحلیل چشم انداز ایندکس جهانی دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

با آغاز هفته جدید پیش بینی می شود، نوسانات ایندکس جهانی دلار آمریکا همچنان ادامه یابد و اخبار متعددی نیز که در این هفته شاهد اعلام آنها خواهیم بود، به جریان افت و خیز بازار کمک کند. از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت ، بیشترین توجه، همچنان بر افت ایندکس جهانی دلار می باشد.

در نمودار شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر سبدی از شش ارز اصلی می سنجد پیش بینی می کنیم که با ادامه فشار فروش و بر حسب حجم این فروشهای احتمالی، قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا راهی ایستگاههای پایین تری گردد.

اندیکاتورهای مربوط به تحلیل تکنیکال ، در کوتاه مدت نقاط بعدی کاهش در کانال ریزشی قیمت را بر روی سطح حمایت ۷۹٫۲۸۴ نشان میدهد و چنانچه قیمت بتواند از این سطح عبور کند هدف بعدی کاهش قیمت تا سطح ۷۸٫۶۰ خواهد بود که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی C که از سطح ۸۱٫۴۸۲ (بالاترین قیمت روز ۸ نوامبر ۲۰۱۳) شروع شده است، قرار دارد.

این موج دو دفعه به حمایت ۷۹٫۲۸ برخورد کرده که هر بار متوقف شده است و به باور ما ممکن است برای بار سوم با قدرت از این سطح عبور کند و با کاهش مواجه شود.

البته برای اینکه از شکست سطح حمایت ۷۹٫۲۸ مطمئن شویم لازم است که قیمت آن حداقل تا سطح ۷۹٫۱۸ کاهش یابد که آن وقت می توان منتظر فرود بیشتر قیمت به سطح ۷۸٫۶۰۵ بود.

در حرکت افزایشی نیز نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۷۹٫۸۵۲ (بالاترین سطح روز ۲ مه) خود بیانگر تشکیل کف در اطراف ۷۹٫۴۰ می باشد که می تواند هدف ۸۰٫۶۰ را مشخص سازد.

در هر صورت ایندکس همچنان به روند نزولی خود ادامه می دهد بطوریکه ارزش آن به سطوح حمایت ۷۹٫۴۰ و ۷۹٫۲۸ نزدیک شده است که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید .

خبرهای هفته پیش از آمار اشتغال آمریکا نیز نتوانستند انتظارات بازار را عوض کنند و در چنین وضعیتی فروشندگان دلار با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد و شکسته شدن حمایت ۷۹٫۲۸ می تواند زمینه ساز شروع یک حرکت کاهشی قدرتمند به سطح ۷۸٫۶۰ گردد.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار