تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

امروز اخبار خاصی در بازار منتشر نمی شود. در انگلیس، تعطیلات عمومی بانکها است و بدین جهت پیش بینی می شود، بازار روند ملایمی را دنبال کند.

امروز فقط شاخص مدیران خرید بخش غیر کارخانه ای (ISM Mfg) در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۵۳٫۱ به ۵۴٫۳ تغییر یابد.

قیمت این زوج ارز مابین نرخهای ۱٫۳۸۰۰ تا ۱٫۳۸۸۵ است و هدف بعدی صعود تا سطح ۱٫۳۹۰۶ است. بالاتر از این سطح، مقاومت اصلی بر روی نرخ ۱٫۳۹۱۵ و ۱٫۳۹۲۰ قرار دارد.

اندیکاتورهای روزانه بهبود اندکی در جهت حرکت افزایش قیمت را نسبت به روزهای گذشته نشان می دهند و حرکت اندیکاتورهای روزانه در تایم یک ساعته و بررسی خطوط تنکان سن و کیجون سن مثبت است زیرا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت کاملا در بالای سطوح حمایت ۱٫۳۸۴۴ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) و ۱٫۳۸۳۲ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) قرار گرفته است.

از بالا نیز شکسته شدن سطح مقاومت ۱٫۳۹۲۰ به این معنا است که روند نزولی متوقف و حرکت افزایشی به سوی سطح ۱٫۳۹۶۷ (بالاترین سطح روز ۱۳ مارس) ادامه دارد. اما در حال حاضر بیش از دو هفته است که این زوج در نوار باریکی حرکت می کند.

بالا ترین حد این زوج در دو هفته اخیر ۱٫۳۸۸۵ بوده است و پایینترین حد آن ۱٫۳۷۷۱ ، به عبارتی تنها ۱۱۴ پیپ نوسان داشته ایم و در شرایطی که گاهی اوقات این زوج تنها در یک روز به این اندازه حرکت می کند ، دو هفته زمان بسیار زیادی برای این محدوده محسوب می شود و دیر یا زود انتظار فرار (Break out) از این نوار را داریم .

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

معاملات روز دوشنبه، به دلیل فرا رسیدن تعطیلات بانکهای انگلیس و حجم پایین معاملات، انتشار کم آمارهای اقتصادی و حرکت قیمت ها در روند خنثی همراه خواهد بود. از نقطه نظر فاکتورهای تحلیل تکنیکال این زوج ارز، در حال حاضر قیمت وارد منطقه‌ای بسیار مهم در حد فاصل ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۱٫۶۰ الی ۱۰۱٫۵۰ شده است.

این امکان وجود دارد که قیمت در این ناحیه بدلیل وجود برخی از سفارشات خرید استراحت نماید و پس از آن سرعت ریزش قیمت شدت بگیرد و به سوی سطح ۱۰۱٫۳۲ (پایین ترین سطح روز ۱۱ آوریل) کاهش یابد.

در نمودار زیر مشخص است که خطوط تنکان و کیجون سن سیگنال فروش صادر کرده اند و این ابر ایچیموکو فشارهای کاهشی زیادی را بر روی قیمت وارد کرده است و روز جمعه دیدیم که قیمت نتوانست خود را به بالای ابر برساند.

همچنین در نمودار زیر می بینیم که خط اندیکاتور کیجون سن در سطح ۱۰۲٫۷۳ و کف ابر ایچیموکوی در نرخ ۱۰۲٫۴۳ واقع شده اند. خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱۰۴٫۱۳ به ۱۰۱٫۳۲ نیز بر روی نرخ ۱۰۳٫۰۵ تشکیل شده است که هر یک از این سطوح مقاومت محکم و قوی قیمت در هفته جاری محسوب می شوند.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن