تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

دیروز همانطور که گفتیم موج صعودی قیمت تا هدف اولیه ۱۳۱۶ اتفاق افتاد و در گزارش قبلی گفتیم برای احتیاط می بایست قبل از آن اقدام به حفظ سود نمود و از این رو پیشنهاد کردیم در محدوده نزدیکی نرخ ۱۳۱۶ اقدام به خروج از پوزیشنهای خرید کنیم .

روز گذشته دیدیم که دقیقا پس از لمس این سطح مقاومت، قیمت اصلاح کرده که انتظار داریم برای امروز اگر نتواند از سطح ۱۳۱۶ عبور کند و در واقع به همین صورت در پشت سد این سطح مقاومت قرار گیرد، قیمت آن به سوی سطح ۱۲۹۲ اصلاح کند.

البته هنوز نشانه قطعی از بازگشت نداریم ولی به نظر میرسد قیمت در اواخر مسیر افزایشی باشد. بر اساس شواهد تکنیکال، بازه قیمتی ۱۳۱۶ و ۱۳۱۷ برای اونس طلا یک منطقه مقاومتی به حساب می‌آید و احتمالا این حرکت برگشتی و اصلاحی قیمت که قبلا از سطح ۱۲۶۸٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۲۴ آوریل) شروع شده در همین سطح ۱۳۱۶ تکمیل گردیده است.

در نمودار زیر مشخص است که این حرکت برگشتی در قالب سه موج a و b و c شکل گرفته که سومین موج یعنی موج c در اطراف سطح مقاومت ۱۳۱۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱۳۳۰٫۹۰- بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل- به ۱۲۶۸٫۲۴) به سقف و پیک قیمتی خود دست یافته است.

یکی دیگر از نشانه های برگشت قیمت آن است که اونس طلا پس از افزایش این چند روز خود هنوز یک حرکت برگشتی و پول بک به خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز۱۷ مارس) نداشته است.

از این رو اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال اونس طلا، بیشتر بر مکث قیمت در ناحیه مقاومت کنونی ۱۳۱۶ و ریزش به سمت هدف ۱۲۹۲ اشاره دارند و این در حالی است که اگر به هر دلیلی حرکت افزایشی ادامه یابد، در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۳۱۶ می باید در انتظار تقویت شدید تا ۱۳۳۰٫۹۰ باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا