تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید موج اخیر صعودی قیمت نفت خام سبک آمریکا در برخورد به سقف کانال کاهشی پایان یافت و روند نزولی پس از آن، روندی نسبتا قوی داشته است و اکنون باید برای ورود به پوزیشن های فروش اقدام نمود.

با در نظر گرفتن رفتار تکنیکال نمودار نفت خام، احتمال کاهش قیمت در تونل نزولی زیاد است و در صورت کاهش، قیمت شانس رسیدن به سطح ۹۷٫۱۴ دلار/بشکه را خواهد داشت که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید.

اما برای اطمیان از قرار گرفتن قیمت در این مسیر نزولی، می باید سطوح حمایت ۹۸٫۹۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۹۸٫۷۴ با قدرت شکسته شوند.

در نمودار زیر مشاهده می کنید که قیمت نفت خام در موج نزولی C که از سطح ۱۰۴٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل) شروع شده قرار گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی از این موج قرار گرفتن قیمت در حد فاصله حمایت ۹۸٫۹۹ و مقاومت ۱۰۰٫۱۴ که به ترتیب خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند را نشان می دهد.

فعلا قیمت درگیر سطح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی میباشد ولی به احتمال زیاد این دو محدوده مهم فقط باعث مکث موقت قیمت خواهند بود و پس از اصلاح اندک قیمتی در این روند نزولی، شاهد نزول بعدی قیمت باشیم.

از این رو به نظر می رسد که حرکت میان مدت کاهشی کماکان پابرجاست و دیر یا زود قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح ۹۷٫۱۴ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۰۷٫۰۹ دلار/بشکه را لمس کند و از این رو، چنانچه سطح حمایت ۱۰۷٫۰۹ شکسته شود، می توان به انتظار سقوط بیشتر تا نرخ ۱۰۶٫۶۴ بود.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته است که این موج از سطح ۱۰۸٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۲ مه) شروع شده است.

سطح حمایت ۱۰۷٫۰۹ موقتا مانع از ریزش بیشتر قیمت به سوی سطح ۶۱٫۸ درصدی یعنی ۱۰۶٫۶۴ شده است که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

اما به باور ما بزودی این سطح شکسته خواهد شد و تحت فشارهای نزولی قرار خواهد گرفت و به نظر می رسد که فروشندگان در این موج، هدف را رسیدن قیمت به سطح ۱۰۵٫۱۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) تعیین کرده اند.

به باور ما حرکت اصلی کماکان نزولی است و از این رو می توان در نرخهای بالا اقدام به فروش کرد و هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطح مقاومت ۱۰۸٫۰۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت