تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

تغییر خاصی در تصویر تکنیکال این زوج دیده نمی شود و روند افزایشی قیمت همچنان ادامه دارد و امروز پس از آنکه شاخص مدیران خرید بخش خدمات ایتالیا و اسپانیا (PMI) بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شد، قیمت این زوج تا سطح ۱٫۳۹۳۱ صعود کرد.

با توجه به اینکه هم اکنون در بالای سطح ۱٫۳۹۰۶ (بالاترین سطح روز ۱۱ آوریل) تثبیت شده است می تواند هدف ۱٫۳۹۶۷ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۴) را نشانه بگیرد . با توجه به میزان تراکم سفارشهای خرید تقریبا قطعی بود که قیمت حتما به بالای سطح ۱٫۳۹۲۰ خواهد آمد.

فقط باید توجه داشت که برای امروز عمده سفارشهای فروش روی منطقه نزدیکی ۱٫۳۹۴۰ و ۱٫۳۹۵۰ قرار دارند و سفارشات خرید امروز نیز تا حدود ۱٫۳۸۷۰ و ۱٫۳۸۵۰ بالا آمده اند.

برای امروز محدوده حمایت یا کف ۱٫۳۸۷۰ تا ۱٫۳۸۵۰ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) بسیار مهم است و سپس منطقه ۱٫۳۸۳۸ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه ) و ۱٫۳۸۳۰ (خط تنکان سن).

فعلا بعید می دانم در آستانه جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) که قرار است روز پنجشنبه برگزار شود ، از این محدوده پایین تر بیاید و احتمالا بعد از کمی عقب نشینی قیمت برای امتحان قدرت محدوده ۱٫۳۹۴۰ و ۱٫۳۹۵۰٫ نیرو جمع خواهد نمود.

در این زوج ارز نکته ایی که وجود دارد و برای من همچنان بسیار مهم است، سفارشهای فروش در حدود ۱٫۳۹۴۰ و ۱٫۳۹۵۰ است که به نظر من این سفارشها امروز محتملا انجام خواهند گرفت.

در سایر تحولات و در زوج ارز پوند – دلار آمریکا همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید، حرکت افزایشی این زوج در سطوح تاریخی ۵۷ ماهه گذشته همچنان ادامه دارد و با اعلام افزایش در میزان شاخص مدیران خرید بخش خدمات (PMI) انگلیس، معامله گران اقدام به افزایش پوزیشن های خرید پوند کردند.

در چنین فضایی، این گمانه در بازار وجود دارد که با اعلام تصمیمات بانک مرکزی انگلیس برای افزایش نرخ بهره، پوند در کوتاه مدت و میان مدت تقویت شود و سیر حرکت آن صعودی و با اهداف ۱٫۶۹۷۰ و ۱٫۷۰۰۰ الی ۱٫۷۰۴۴ خواهد بود.

نمودار قیمت پوند در مقابل دلار را که در پایین می بینیم در کل یک جو بلند مدت غالب مثبت بر آن حکم فرماست و هر کاهشی فقط برای جمع کردن قدرت برای در هم شکستن مقاومتها و سقف ها می باشد.

بنابراین ظاهرا روند تقویت پوند همچنان ادامه دارد و چرا ادامه نداشته باشد ؟ در شرایطی که انتظار افزایش نرخ بهره انگلیس در اوایل سال آینده را داریم آیا راهی جز تقویت پوند باقی می ماند؟

من گمان نمی کنم موج تقویت پوند به همینجا ختم شود و احتمالا تا سطوح ۱٫۷۰۰۰ و ۱٫۷۰۴۴ تقویت خواهد شد و در صورت شکست این سطوح زمینه برای صعود به سوی سطح ۱٫۷۳۳۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) هموار می شود که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات هفتگی زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند