تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

نکته تکنیکال خاصی بر روی قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده نمی شود و جدال بین معامله گران در کانال محدوده (۹۸٫۹۹ – ۱۰۰٫۱۴) کماکان ادامه دارد.

همانطور که دیروز گفتیم و در نمودار زیر نیز مشاهده می فرمائید موج اخیر صعودی قیمت نفت خام سبک آمریکا  مجدد به سقف کانال نزولی برخورد کرده است که انتظار داریم مجدد از نزدیکی این خط روند تحت فشارهای نزولی قرار گیرد.

با در نظر گرفتن رفتار تکنیکال نمودار نفت خام، احتمال کاهش قیمت در تونل نزولی زیاد است و در صورت کاهش، قیمت شانس رسیدن به سطح ۹۷٫۱۴ دلار/بشکه را خواهد داشت که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید.

اما برای اطمیان از قرار گرفتن قیمت در این مسیر نزولی، می باید سطوح حمایت ۹۸٫۹۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و ۹۸٫۷۴ با قدرت شکسته شوند.

در نمودار زیر مشاهده می کنید که قیمت نفت خام در موج نزولی C که از سطح ۱۰۴٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل) شروع شده قرار گرفته است.

بررسی سطوح فیبوناچی از این موج قرار گرفتن قیمت در حد فاصله حمایت ۹۸٫۹۹ و مقاومت ۱۰۰٫۱۴ که به ترتیب خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند را نشان می دهد.

فعلا قیمت درگیر سطح فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی میباشد ولی به احتمال زیاد این دو محدوده مهم فقط باعث مکث موقت قیمت خواهند بود و پس از اصلاح اندک قیمتی در این روند نزولی، شاهد نزول بعدی قیمت باشیم و تنها به شرط تثبیت ۲ ساعته قیمت بالای سطح ۱۰۰٫۵۰ می تواند به ترتیب به ۱۰۱٫۰۷ و ۱۰۲٫۲۰ افزایش یابد.

از این رو به نظر می رسد که حرکت میان مدت کاهشی کماکان پابرجاست و تا زمانیکه قیمت نفت خام سبک آمریکا پایین سطح مقاومت ۱۰۰٫۵۰ قرار دارد ، تا سطح ۹۷٫۱۴ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) پایین خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال نیز تحلیل روز گذشته همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم که قیمت آن همچنان سطح حمایت ۱۰۷٫۰۹ دلار/بشکه را لمس کند و از این رو، چنانچه سطح حمایت ۱۰۷٫۰۹ شکسته شود، می توان به انتظار سقوط بیشتر تا نرخ ۱۰۶٫۶۴ بود.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر دیده می شود بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی c قرار گرفته است که این موج از سطح ۱۰۸٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۲ مه) شروع شده است.

براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است سطح حمایت ۱۰۷٫۰۹ موقتا مانع از ریزش بیشتر قیمت به سوی سطح ۶۱٫۸ درصدی یعنی ۱۰۶٫۶۴ شده است و میبایست منتظر شکسته شدن این سطح باشیم.

در هر صورت به باور ما بزودی این سطح شکسته خواهد شد و تحت فشارهای نزولی قرار خواهد گرفت و به نظر می رسد که فروشندگان در این موج، هدف را رسیدن قیمت به سطح ۱۰۵٫۱۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) تعیین کرده اند.

در مجموع حرکت اصلی کماکان کاهشی در نظر گرفته می شود و از این رو می توان در نرخهای بالا اقدام به فروش کرد و همانطور دیروز گفتیم هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطح مقاومت ۱۰۸٫۰۹ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت