تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

دیروز دقیقا پیشبینی ما درباره روند قیمت یورو در مقابل دلار به وقوع پیوست و قیمت یکبار تا سطح ۱٫۳۹۵۰ افزایش یافت و سپس برگشت خورد، اگر چه اکثر پیش بینی ها در حال وقوع است ولی باز هم تاکید می کنیم که در مورد نحوه چینش سفارشات روزانه خرید و فروش توجه خاصی نماید.

برای امروز قیمتهای ۱٫۳۹۰۰ و ۱٫۳۸۸۰ و ۱٫۳۸۷۰ واقعا کف بسیار محکمی برای یورو هستند و هر چه به سوی این نقاط حرکت می کنیم، خریداران بیشتر و بیشتر می شوند و حتی در منطقه ۱٫۳۸۵۰ و ۱٫۳۸۴۰ سفارشات خرید چیده شده اند، برای امروز احتمالا این زوج ارز قصد دارد خود را دوباره به سطح ۱٫۳۹۵۰ برساند که اگر موفق شود، شانس خود را برای نقاط بالا نیز آزمایش خواهد کرد

ولی باید توجه داشت که برای امروز سفارشات فروش معامله گران حرفه ای این بازار به ترتیب در نقاط ۱٫۳۹۵۰ و ۱٫۳۹۶۰ و ۱٫۳۹۶۵ و ۱٫۳۹۷۵ الی سد مستحکم و روانی ۱٫۴۰۰۰ قرار گرفته است.

امروز مهمترین خبر بازار، گزارش (و جلسه پرسش و پاسخ) خانم ژانت یلن، رئیس بانک فدرال ایالات متحده، است که در گنگره آمریکا صورت خواهد گرفت.

بر این باوریم که وی بر مواضعی که در بیانیه قبلی FOMC بیان کرده بود، تاکید کند و با احتیاط از وضعیت تورم و رشد اقتصادی اظهار خوشبینی کند. توجه اصلی بازار در سخنرانی وی به مساله راهبرهای خروج از سیاستهای انبساطی و نرخ بهره معطوف خواهد بود که پیش بینی می شود، همان مواضعی که قبلی بیان شده بود، تکرار شود.

به باور ما، تنها در صورتیکه تغییری در لحن و سخنان وی در خصوص شرایط اقتصادی و استراتژی “باقی ماندن نرخ بهره در سطوح پایین تا مدت طولانی” یا افزایش نرخ بهره صورت گیرد، می توان انتظار واکنش متفاوت بازار و نوسانات قیمت را داشت.

چنانکه در این گزارش به نوعی به مساله باقی ماندن نرخ بهره در سطوح پایین تا مدت طولانی اشاره شود، این امر موجب حرکت صعودی زوج ارز یورو – دلار خواهد شد.

اما اگر تغییر خاصی در مواضع پیشین دیده نشود، از آنجاییکه امروز نیز اخبار اقتصادی چندانی منتشر نخواهد شد، بازار تحت تاثیر سایر رویدادهای خبری(بحران اوکراین و کاهش ایندکس دلار به پایین ترین سطح ۶ ماهه گذشته) قرار خواهد گرفت خصوصاً آنکه همچنان نگرانی درباره تشدید درگیری ها در اوکراین وجود دارد و انتشار هر خبری در این زمینه، می تواند بازارها را به جنب و جوش تازه ای برساند.

از سوی دیگر نیز بازدهی اوراق قرضه خزانه داری ۱۰ ساله آمریکا به ۲٫۵۷% تقلیل یافته که پایین ترین سطح در طی ۳ ماهه گذدشته می باشد و این مسئله فشارهای نزولی بر ایندکس جهانی دلار آمریکا (DXY) را بیشتر می سازد.

در سایر تحولات و در زوج ارز دلار- ین ژاپن ترس مربوط به تحولات اوکراین همچنان به کاهش قیمت این زوج ارز منجر شده است اما همچنان قیمت این زوج ارز در بازارهای جهانی بالای منطقه کف و حمایت ۱۰۱٫۲۵ و ۱۰۱٫۲۰ قرار گرفته و توان پایین تر آمدن را ندارد زیرا برای امروز سفارشهای خرید زیادی بین ۱۰۱٫۲۵ و ۱۰۱٫۲۰ قرار گرفته و عبور از این منطقه را بسیار دشوار نموده است. سفارشات فروش نیز در منطقه ۱۰۲٫۳۰ و ۱۰۲٫۴۰ و ۱۰۲٫۵۰ چیده شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو