تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا بطور مشخص اکنون در وضعیت نامشخصی هستیم زیرا هنوز معلوم نیست که آیا حرکت اصلاحی که از سطح ۹۸٫۷۴ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز ۱ مه) شروع شده امتداد بیشتری می تواند داشته باشد یا خیر؟

در نمودار زیر مشخص است که قیمت در این حالت برگشتی خود یک الگوی گوه افزایشی را شکل داده است که این الگو در مجموع دارای ۵ موج می باشد.

تا کنون چهار موج از این حرکت برگشتی تکمیل شده است و هنوز این احتمال وجود دارد که قیمت بتواند سطح مقاومت ۱۰۱٫۱۳ را لمس کند که این سطح در نمودار پایین بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از کاهش ۱۰۴٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل) به ۹۸٫۷۴  تشکیل شده است.

با این حال بدلیل حرکت اصلاحی ضعیفی که هم اکنون شاهد آن هستیم احتمالا این موج اصلاحی قدرت چندانی برای صعود بیشتر را نخواهد داشت و نهایت تا حدود خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی ۱۰۱٫۱۳ می تواند افزایش یابد.

سطح حمایت نیز بر روی نرخ ۹۹٫۸۰ تشکیل شده است و اگر قیمت به زیر این سطح برسد، هدف بعدی سقوط تا سطح ۹۸٫۷۴ خواهد بود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

از این رو سطوح فعلی چندان جذابیتی برای ورود به پوزیشن فروش را ندارد اما هرگونه سقوط قیمت نفت خام سبک آمریکا به زیر سطح ۹۹٫۸۰ می تواند زمینه برای ورود به پوزیشن فروش با هدف ۹۸٫۷۴ دلار/بشکه را فراهم کند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت در چارت زیر و از دیدگاه امواج الیوت نیز می بینیم که برای امروز هدفی در حدود سطح حمایت ۱۰۷٫۵۴ دلار/بشکه را نشانه گرفته است و پیش بینی می کنیم امروز تا این سطح اصلاح کند.

این سطح حمایت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی C قرار گرفته که این موح از سطح ۱۰۸٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۲ مه) آغاز گردیده است.

در برخورد به این سطح حمایت یک حرکت اصلاحی در موج b صورت گرفته است که دومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۱۰۸٫۲۵ (بالاترین سطح روز ۷ مه) صورت گرفته است.

با بررسی شمارش امواج الیوت به باور ما موج b بزودی به اتمام خواهد رسید و پس از آن می بایست منتظر کاهش قیمت نفت برنت در موج کاهشی c باشیم.

در حرکت افزایشی تنها به شرط شکست و تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۰۸٫۲۵ بیانگر استمرار روند افزایشی می باشد که از سطح ۱۰۶٫۹۶ (پایین ترین سطح روز ۷ مه) شروع شده است که می تواند هدف ۱۰۸٫۹۹ را نمایان سازد.

بنابراین هنوز هم به نظر می رسد که بازار به شدت متمایل به فروش نفت برنت می باشد و برای امروز هدف ۱۰۷٫۵۴ دلار/بشکه را لمس خواهد کرد که در نمودار زیر دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت