تحلیل شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که معیار عملکرد ارزش دلار آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز معتبر بین المللی دیگر نشان می دهد، پیش بینی می کنیم که در هفته جاری به سوی سطح ۷۹٫۴۹۲ اصلاح کند زیرا سطح مقاومت قیمت در ۷۹٫۸۵۴ تشکیل شده است.

این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج کاهشی ۸۱٫۳۸۸ (بالاترین سطح روز ۲۱ ژانویه) به ۷۸٫۹۰۶ (پایین ترین سطح روز ۸ مه) تشکیل شده است.

با توجه به آنکه سطح مقاومت پیشین در نرخ ۷۹٫۴۸٫۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) نتوانست باعث حرکت اصلاحی قیمت گردد، انتظار داریم که در هفته جاری سطح مقاومت ۷۹٫۸۵۴ آنقدر قوی باشد که قیمت را مجبور به برگشت و عقب نشینی به سوی سطح ۷۹٫۴۹۲ کند.

در محدوده اخیر قیمت یعنی در فاصله ۷۹٫۸۵۴ اندیکاتورهای تکنیکال، قرار داشتن قیمت در محدوده مقاومتی مهمی را هشدار می دهند. بنابراین می توان گفت قیمت حداقل چند روزی را در حالت اصلاح به سوی سطح ۷۹٫۴۹۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) سپری خواهد کرد.

اگر انرژی جدیدی در ایندکس به بالای سطح ۷۹٫۹۲۳ ایجاد نشود، آنگاه قیمت چاره‌ای جز اصلاح تا قیمتهای حدود ۷۹٫۴۹۲ نخواهد داشت.

در حرکت افزایشی تنها به شرط آنکه قیمت بتواند به بالای سطح ۷۹٫۹۲۳ برسد می تواند تاییدی در جهت شکست قاطع مقاومت ۷۹٫۸۵۴ باشد که آن وقت هدف ۸۰٫۱۴۷ و ۸۰٫۴۴ (به ترتیب خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی) را نشانه می گیرد.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار