تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

هفته گذشته سناریوی سیگنال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا را محتمل تر دانستیم و رفتار کاهشی یورو در مقابل ارزهای اصلی را تنیجه منطقی این امر. حرکت نزولی این زوج ارز اکنون پایدار است و با این حال، بازار اکنون به انتظار سخنان چند تن از مقامات بانک مرکزی اروپا هستند که در هفته جاری بیان خواهند کرد.

انتظار داریم حرکت نزولی قیمت باز هم ادامه یابد و از این رو، فروش در نرخهای بالا یعنی ۱٫۳۷۷۵ و ۱٫۳۷۸۰ الی ۱٫۳۸۰۰ بهترین گزینه است و هر گونه شروع حرکت صعودی به سوی ۱٫۳۸۳۳ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه) و ۱٫۳۸۶۸ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ ساعته) را دور از انتظار می دانیم.

در نگاهی که روز جمعه به بازار داشتیم نوشتیم که عواملی که این زوج ارز را چنین آشفته کرده همچنان پا برجا هستند و تنها عوامل تکنیکی و رسیدن به مناطق اشباع و سطوح حمایتی می تواند جلوی امواج را بگیرد.

در هر صورت برای امروز معامله گران در نرخهای بالا فرصتهایی برای ورود به پوزیشن فروش خواهند داشت و اکنون سطح ۱٫۳۷۴۰ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) به عنوان سطح حمایت قیمت است و پس از آن سطح بعدی حمایت در نرخ ۱٫۳۷۲۲ ( کف ابر اندیکاتور ایچی مو کوی روزانه) خواهد بود.

بنابراین با توجه به اینکه امروز انتظار شاخص مهمی را نیز نداریم فضای این زوج ارز همانند روزهای گذشته است و ما در یک روند کاهشی به سوی ۱٫۳۷۴۰ و ۱٫۳۷۳۸ (پایین ترین سطح روز ۸ آوریل) و ۱٫۳۷۲۲ قرار داریم که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy:

تغییر چندانی در وضعیت حرکت این زوج دیده نمی شود و حرکت خنثی قیمت مابین نرخهای ۱۰۱٫۴۳ (پایین ترین سطح روز ۷ مه) و ۱۰۲٫۲۶ (بالاترین سطح روز ۵ مه) ادامه دارد.

اما کلید اصلی تحلیل این زوج ارز در چارت ایندکس جهانی دلار آمریکا است. مهمترین عامل افزایش این زوج ارز، رشد شاخص دلار به خاطر افزایش بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا بوده است.

امروز قیمت این زوج ارز با حمایتهای بسیار محکم ۱۰۱٫۸۰ و ۱۰۱٫۷۰ الی ۱۰۱٫۵۵ و ۱۰۱٫۵۰ روبرو خواهد شد و مقاومتهای قیمت در منطقه ۱۰۲٫۰۵ تا ۱۰۲٫۲۰ قرار دارند.

نشانگرهای تکنیکال برای امروز هم تمایل به رشد را نشان می دهند و خریداران نیز عمدتا در منطقه ۱۰۱٫۸۰ تا ۱۰۱٫۵۰ سفارشهای خوبی چیده اند.

در حال حاضر برای این زوج ارز قیمت های حوالی ۱۰۲٫۰۵ تا ۱۰۲٫۲۶ و ۱۰۲٫۳۰ الی ۱۰۲٫۴۰ با مقاومت محکمی مواجه است و احتمالا یک کاهش دوباره به سوی سطح ۱۰۱٫۷۰ و ۱۰۱٫۵۰ خواهیم داشت تا نفس گیری برای عبور از ۱۰۲٫۰۵ انجام گیرد.

مقاومت اصلی بر روی نرخهای ۱۰۲٫۲۰ تا ۱۰۲٫۴۰ است که در چارت زیر می بینیم و تغییر و تحولاتی که در تایم فریم روزانه نشان می دهد این است که سطوح حمایت قیمت به همین صورت بالاتر می آیند و برای امروز محدوده ۱۰۱٫۵۵ و ۱۰۱٫۵۰ الی ۱۰۱٫۴۰ سفارشات خرید چیده شده اند که در نمودار پایین ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز  دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن