تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

امروز هرچند تعداد اخبار اقتصادی چندان زیاد نیست، اما به نظر می رسد، پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار دارد، اعلام گزارش امروز تمایلات اقتصادی ZEW آلمان و میزان خرده فروشی آمریکا، محرک های قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می روند.

دیروز اعلام کردیم که برای بررسی قیمت زوج ارز یورو- دلار از پایین اعداد ۱٫۳۷۴۰ و ۱٫۳۷۳۰ و از بالا سطوح ۱٫۳۷۷۵ و ۱٫۳۷۸۰ را بخوبی زیر نظر بگیرید.

دیروز یورو به نزدیکی سطح ۱٫۳۷۷۵ رسید ولی نتوانست بالای آن تثبیت شود و بنابراین دوباره مثل چند روز گذشته با سقوط مواجه گردید و نهایتا روی اعداد ۱٫۳۷۵۰ حرکت روزانه خود را به پایان رساند.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است، قیمت این زوج ارز فعلا بین محدوده ۱٫۳۷۴۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه گذشته) و ۱٫۳۷۸۰ (اطراف سقف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه) در نوسان است و توان شکستن هیچ یک از این حصارها را ندارد.

برای امروز چنانچه آمار تمایلات اقتصادی ZEW آلمان در ماه مه کمتر از حد پیش بینی ها (۴۱٫۳) اعلام شود و از سوی دیگر اگر به جمله معرف ” روند دوست شما است” توجه کنیم، همچنان باید در انتظار ادامه حرکت نزولی یورو باشیم.

از این رو، معامله گران در نرخهای بالای سطح ۱٫۳۷۷۵ وارد پوزیشن های فروش یورو خواهند شد و در صورت شکسته شدن سطوح ۱٫۳۷۴۰ و ۱٫۳۷۳۰ و ۱٫۳۷۲۲ (کف ابر ایچیموکوی)، قیمت تا سطوح ۱٫۳۷۱۰ و ۱٫۳۷۰۰ الی ۱٫۳۶۵۰ سقوط خواهد کرد.

برای امروز سفارشات فروش یورو نیز به ترتیب در نرخهای ۱٫۳۷۸۰ و ۱٫۳۷۸۵ و ۱٫۳۸۰۰ و ۱٫۳۸۰۵ الی ۱٫۳۸۲۰ چیده شده اند.

در سایر تحولات ، دیروز زوج ارز دلار- ین ژاپن قیمت تا نرخهای بالای سطح ۱۰۲٫۱۰ صعود کرد و بخشی از سفارشهای خرید روی ۱۰۲٫۱۰ انجام شد و با تقویت بازارهای سهام و جریان ریسک پذیری قیمت هم اکنون تا نرخهای بالای ۱۰۲٫۳۰ افزایش یافته است اما برای امروز منطقه ۱۰۲٫۵۰ و ۱۰۲٫۷۰ مقاومت سنگینی می باشد که بعید به نظر می رسد بتواند از این منطقه عبور کند.

قیمت این زوج ارز اگر بخواهد روند افزایشی را آغاز کند باید بتواند قیمت ۱۰۲٫۷۵ (سقف ابر ایچیموکوی) را زده و بالای آن تثبیت شود، فعلا قیمت در باند ۱۰۲٫۴۰ و ۱۰۲٫۵۰ گیر کرده و باید از این باند سریعا خارج شود.

احتمال اینکه امروز قیمت در منطقه ۱۰۲٫۱۰ از نظر تکنیکال کف محکمی تشکیل داده باشد وجود دارد و اگر این نظریه درست باشد، قیمت کف خود را دیده و بیشتر از ۱۰۲٫۱۰ کاهش نخواهد یافت و یا با کمی اغماض کمتر از ۱۰۲٫۰۰ پایین تر نخواهد آمد زیرا سفارشات خرید در حول و حوش ۱۰۲٫۱۰ و ۱۰۲٫۰۰ قرار دارند.

در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز قیمت همچنان با مقاومت های ۱۴۱٫۲۰ و ۱۴۱٫۳۰ الی ۱۴۱٫۴۰ و حمایت ۱۴۰٫۱۰ الی ۱۴۰٫۰۰ مواجه است و هنوز نتوانسته آنها را بشکند و تثبیت شود و از این رو برای امروز می توان در محدوده ۱۴۰٫۱۰ و ۱۴۰٫۰۰ وارد پوزیشن خرید و در منطقه ۱۴۱٫۲۰ و ۱۴۱٫۳۰ الی ۱۴۱٫۴۰ وارد پوزیشن فروش شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو