تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

برای قیمت جهانی اونس طلا امروز پیش بینی می کنیم از آنجاییکه حرکت اصلاحی در برخورد به سطح حمایت ۱۲۷۹ تکمیل شده است، قیمت آن مجدد به سوی این سطح کاهش یابد و سطح ۱۲۷۹ دوباره لمس شود. این در حالی است که با توجه به افزایش قابل توجه قیمت های جهانی پلاتین و پالادیوم که می تواند قیمت جهانی اونس طلا را تحت تاثیر خود قرار دهد، در حرکت صعودی تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۳۰۷ و تثبیت ۲ ساعته قیمت بالای آن موجب افزایش به سوی سطح ۱۳۱۵ و ۱۳۳۰ می شود.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت نتوانسته که با قدرت خود را در بالای سطح مقاومت ۱۲۹۸ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۱۲۶۸٫۲۴ به ۱۳۱۵٫۶۰) و ۱۳۰۷  تثبیت کند که این نشاندهنده کامل شدن این موج کوچک اصلاحی می باشد.

در نمودار پایین می بینیم که کاهش قیمت از سطح ۱۳۱۵٫۶۰ در پنج موج شکل گرفته است که بیانگر شروع روند نزولی می باشد و از این رو انتظار داریم که امروز سطح حمایت ۱۲۷۹ که در خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی واقع شده است مجدد لمس گردد.

در صورت ادامه روند نزولی، شکسته شدن سطح ۱۲۷۹ راه را برای سقوط بیشتر تا نرخ ۱۲۶۸ هموار خواهد کرد. در حرکت صعودی نیز تنها نفوذ قیمت به بالای ۱۳۰۷ و بسته شدن کندل ۲ ساعته بالای آن به تقویت قیمت می انجامد.

در هر صورت کاهش تقاضای فیزیکی چین ، کاهش ذخایر طلای صندوق جهانی اسپایدر و افزایش ایندکس جهانی دلار آمریکا (DXY) به بالاترین سطح ۵ هفته اخیر، همه و همه بر شدت سقوط قیمت جهانی طلا افزوده است و روند کاهشی اونس طلا را بیش از پیش هموار خواهد کرد.

قبلا نیز خدمتتان عرض کردم که عمده سفارشهای فروش در نزدیکی سطوح مقاومت برای هر اونس طلا در بازارهای جهانی قرار دارند و امروز تا سطح ۱۲۹۱ حدودا پایین آمده است و تا زمانی که سطح مقاومت ۱۳۰۷ با قدرت شکسته نشده است، فشار فروش وجود خواهد داشت.

بنابراین در موج نزولی (c) همچنان در انتظار ادامه روند کاهشی اونس طلا هستیم و شکسته شدن سطح ۱۲۷۹ هدف ۱۲۶۸ را نمایان خواهد ساخت که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا