تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال نفت خام سبک آمریکا در سیگنالهای خود تاکید بر رشد قیمت تا حدود سطح ۱۰۲٫۶۰ دلار/بشکه دارند که این هدف را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c تایید کرده است و روند قیمت فعلا در کوتاه مدت به صعودی تبدیل شده است و نباید در قیمتهای فعلی به فروش فکر کنیم مگر آنکه قیمت به زیر سطح ۱۰۱٫۵۷ برسد.

به باور ما این موج می تواند به اندازه ی طول موج قبلی یعنی موج a حرکت کند و سطح ۱۰۲٫۱۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را لمس کند.

این افزایش قیمت به سطح ۱۰۲٫۱۵ خود نشانگر شکست قاطع سطح مقاومت ۱۰۱٫۸۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) از کاهش ۱۰۴٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل) به ۹۸٫۷۴ می باشد.

مقاومت بعدی نیز بر روی نرخ ۱۰۲٫۶۰ یعنی بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده است. در حرکت کاهشی نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۰۱٫۵۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می تواند به معنای کامل شدن این موج افزایشی c تلقی شود.

بنابراین تنها در صورت شکسته شدن سطوح حمایتی ۱۰۱٫۵۷ و ۱۰۱٫۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می توان به تغییر روند قیمت از صعودی به نزولی اطمینان داشت.

در حال حاضر، قیمت در روندی افزایشی در موج c قرار داشته و با توجه به تحولات تکنیکی احتمال ادامه این حرکت افزایشی به سطح ۱۰۲٫۶۰ دلار/بشکه کماکان وجود دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

صعود روز گذشته قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح مقاومت ۱۰۹٫۲۱ دلار/بشکه، امیدهایی را برای ادامه حرکت صعودی ایجاد کرده است و برای امروز پیش بینی می کنیم هدف ۱۰۹٫۷۰ لمس گردد.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c قرار گرفته بود که شکسته شد و در نمودار می بینیم که این موج افزایشی c از سطح ۱۰۷٫۶۴ (پایین ترین سطح روز ۹ مه) شروع شده است.

مقاومت بعدی نیز بر روی ۱۰۹٫۷۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) واقع شده است که ممکن است امروز قیمت نفت برنت تا این سطح افزایش یابد.

در حرکت کاهشی نفوذ قیمت نفت برنت به زیر سطح حمایت اولیه ۱۰۹٫۲۱ منجر به کاهش جزئی قیمت به سطح ۱۰۹٫۰۶ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۰۸٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۲ مه) و ۱۰۹٫۰۲ (بالاترین سطح روز ۹ مه) می باشد.

بنابراین برای امروز با بررسی رفتار قیمت در روزهای اخیر می توان به امکان صعود و احتمال رشد قیمت به سطح ۱۰۹٫۷۰ دلار/بشکه اطمینان یافت.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت