تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd: همانطور که روز جمعه در همین ستون از سایت گفتم سفارشهای فروش بسیاری در حدود قیمتی ۱٫۲۹۹۰ و ۱٫۳۰۰۰ وجود داشت و وقتی قیمت یورو تا آنجا بالا رفت و بخش عمده ایی از سفارشها انجام گرفت، قیمت تا حدود ۱٫۲۹۰۴ پایین آمد و سرانجام روز جمعه حدود ۱٫۲۹۴۰ بسته شد. تقابل خریداران و فروشندگان فعلا راه بجایی نبرده است با این حال، فشارهای نزولی از نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۳۰۰۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۱ روزه ) همچنان پابرجا است . از پایین نیز سطح حمایت در منطقه ۱٫۲۹۰۰ الی ۱٫۲۸۸۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰ روزه ) قرار گرفته است که فعلا مانع از کاهش شده است.

برای کسانی که روز جمعه از سطح ۱٫۲۹۹۰ اقدام به فروش کرده اند به نظر می رسد که بهترین سطح برای قرار دادن استاپ بالای سطح ۱٫۳۰۵۰ باشد که البته می توان این میزان را در دو بخش یکی در بالای  نرخ ۱٫۳۰۳۰ و دیگری در بالای نرخ ۱٫۳۰۵۰ قرار داد. خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه نیز بر روی نرخ ۱٫۳۰۲۲ می باشد.  در حرکت نزولی نیز شکسته شدن خط میانگین ۱۰ روزه که با خط نارنجی رنگ مشخص است می تواند به سقوط بیشتر نیز بیانجامد.  برای افرادی که از سفارشهای فروش آگاهی دارند می گویند که اغلب سفارشهای فروش همچنان در حدود ۱٫۲۹۵۰ و ۱٫۲۹۶۰ بعدی در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۰۰ الی ۱٫۳۰۳۰ قرار دارند.

 نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy : در این زوج ارز همچنان بر این باوریم که در کوتاه مدت، حرکت این زوج نزولی است که در این صورت، هدف رسیدن قیمت به نرخ ۱۰۰٫۶۰ و در ادامه ۱۰۰٫۴۰ الی ۱۰۰ خواهد بود عمده توجه امروز بازار به نوسانات سهام است. در حال حاضر شاهد کاهش بازارهای سهام هستیم که این موضوع می تواند به تضعیف این زوج ارز بیانجامد با توجه به واگرایی منفی بوجود آمده و تثبیت قیمت پایین سطح ۱۰۲ همان گونه که در نمودار زیر مشاهده می شود. نمودار قیمت این زوج ارز نزولی می باشد و هدف این موج در ابتدا محدوده ۱۰۰٫۴۰  و هدف بعدی آن سطح ۱۰۰ می باشد. برای امروز نیز سفارشات فروش نیز در حدود ۱۰۱٫۳۰ الی ۱۰۱٫۵۰ چیده شده اند. در نمودار پایین ملاحظه می شود که  مقاومت های محکم قیمت که می تواند باعث فشار عرضه شود  محدوده قیمتی ۱۰۱٫۳۵ است که سقف امروز قیمت محسوب می شود .

 نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار – ین ژاپن

ین ژاپن 

در زوج EurJpy نیز برخی ها در منطقه ۱۳۱٫۳۰ الی ۱۳۱٫۷۵ سفارش های فروش خود را با هدف ۱۳۰٫۰۰ الی ۱۲۹٫۸۰ چیده اند.  برای امروز در زوج GbpJpy سفارشات فروش عمدتا روی منطقه ۱۵۳٫۶۰ الی ۱۵۴٫۰۰ و منطقه کف قیمت در حدود ۱۵۱٫۵۰ تا ۱۵۱٫۰۰ قرار دارند البته امروز بازارهای انگلیس و آمریکا در تعطیلات به سر می برند و انتظار نداریم که شاهد نوسانات زیادی باشیم.

GbpUsd: برای پوند همانطور که روز جمعه گفتیم معامله گران در انتظار رسیدن قیمت به منطقه ۱٫۵۱۵۰ ۱٫۵۱۷۰ هستند تا بار دیگر وارد فروش شوند. نکته بسیار مهم این است که قبلا اکثر سفارشهای فروش در حدود منطقه ۱٫۵۲۲۰ الی ۱٫۵۲۵۰ قرار می گرفتند ولی الان از سفارشهای فروش اینطور استنباط می کنم که ظاهرا قیمت حدود ۱٫۵۱۵۰ تا ۱٫۵۱۷۰ و یا کمی بالای آن برای فروشندگان حرفه ایی غنیمت است و اگر این سفارشها انجام شوند و کمی عوامل بازار کمک کنند می توان انتظار داشت که قیمت زوج پوند – دلار از اطراف این محدوده با کاهش مواجه شود و مجدد سطح ۱٫۵۱۰۰ و ۱٫۵۰۶۰ و حتی  ۱٫۵۰۱۵ ( سطح فیب ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۴۸۳۲ به ۱٫۵۶۰۷) را لمس کند.  

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند