تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در نمودار قیمت جهانی اونس طلا کاملا به وضوح مشخص است که قیمت با سطح مقاومت ۱۳۰۸ مواجه است و برای امروز ممکن است تا زمانیکه در زیر این سطح قرار دارد، به سوی سطح ۱۲۹۷ برگردد که این هدف را بررسی سطوح فیبوناچی و خط روند رسم شده تایید کرده اند.

همانطور که در چارت پایین می بینیم از نظر بررسی امواج الیوت، قیمت اونس طلا در موج c در حرکت است که سومین موج از چرخه سه موجی آغاز شده از سطح ۱۲۶۸٫۲۴ (پایین ترین سطح روز ۲۴ آوریل) می باشد.

سطح مقاومت ۱۳۰۸ که بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده است فعلا مانع از تقویت بیشتر قیمت شده و برای امروز احتمالا شاهد برگشت مجدد قیمت باشیم.

لازم به ذکر است که سطح مقاومت ۱۳۰۸ با خط روند مقاومت دیگری که از سطح ۱۳۳۰٫۹۰ رسم شده این منطقه یعنی حدود سطح ۱۳۰۸ را تبدیل به مقاومت جدی کرده است.

از این رو در حرکت افزایشی، تنها به شرط امتداد صعود قیمت و شکست قدرتمند سطح ۱۳۰۸، راه برای تقویت بیشتر تا نرخ ۱۳۱۵ (سطح اصلاحی فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) هموار خواهد شد.

در حرکت نزولی نیز تنها سقوط قیمت جهانی اونس طلا به زیر نرخ حمایت ۱۲۹۷ می تواند روند صعودی فعلی را متوقف کند و راه را برای کاهش هموار نماید.

از آنجاییکه امروز خبر های خاصی در تقویم اقتصادی آمریکا از جمله قیمت مصرف کنندگان، مدعیان بیمه بیکاری هفتگی، شاخص صنعتی امپایر استیت، شاخص خرید اوراق بهادار بلند مدت، تولیدات صنعتی و شاخص صنعت فیلادلیفا آمریکا دیده می شود، بار دیگر توجه اصلی معامله گران به این آمارها خواهد بود.

از این رو اخبار متعددی که امروز در سشن آمریکا منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای شکست یکی از سطوح مقاومت ۱۳۰۸ یا حمایت ۱۲۹۷ را فراهم آورد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا