تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا امروز پیش بینی می کنیم که مجدد قیمت آن مثل روز گذشته سطح مقاومت ۱۰۲٫۶۰ دلار/بشکه را لمس کند زیرا موج افزایشی c هنوز تکمیل نشده است.

این موج که در نمودار زیر مشخص است از سطح ۹۹٫۷۱ (پایین ترین سطح روز ۹ مه) آغاز شده است و سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) شروع شده است. به باور ما پنج موج کوچک این موج c را تشکیل خواهند داد که موج ۵ هنوز فضا برای صعود و افزایش را دارد.

در نمودار زیر همچنین می بینیم که قیمت در موج c در یک کانال افزایشی در نوسان است که تنها در صورت شکست کف کانال یعنی سطح حمایت ۱۰۱٫۸۷ و تثبیت حداقل ۲ ساعته قیمت در زیر آن ممکن است تحت فشارهای نزولی قرار گیرد که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۱۰۴٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل) به ۹۸٫۷۴ تشکیل شده است.

البته برای تایید بیشتر چنانچه قیمت تا سطح ۱۰۱٫۷۰ کاهش یابد این شکست سطح حمایت ۱۰۱٫۸۷ را تایید خواهد کرد که می تواند هدفی در حدود ۱۰۱٫۱۳ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را نشانه بگیرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

201415051822661

برای قیمت نفت برنت دریای شمال انتظار داریم از آنجاییکه حرکت افزایشی روز گذشته بسیار تند و سریع بوده است امروز پیش بینی می کنیم قیمت آن در زیر سطح مقاومت ۱۱۰٫۴۹ دلار/بشکه در نوسان باشد و یا مقداری به سوی سطح ۱۰۹٫۷۰ اصلاح کند.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c که از سطح ۱۰۷٫۶۴ (پایین ترین سطح روز ۹ مه) شروع شده قرار گرفته است.

سطح مقاومت فوق می تواند به عنوان سدی در برابر افزایش قیمت عمل کند و با توجه به اینکه افزایش اخیر قیمت از سطح ۱۰۷٫۶۴ هیچ حرکت اصلاحی نداشته است برای امروز ممکن است شاهد چنین حرکت تصحیحی قیمت باشیم که البته این حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۱۰۹٫۷۰ خواهد بود.

لازم به ذکر است که در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۱۰٫۴۹ موجب افزایش بیشتر قیمت نفت برنت به سوی سطح ۱۱۰٫۹۷ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) می شود که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت