تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

در حال حاضر هر چند قیمت جهانی اونس طلا مابین نرخهای ۱۲۹۰ و ۱۳۰۸ در روندی خنثی محبوس مانده است اما به باور ما همچنان حرکت نزولی قیمت به نفع فروشندگان است زیرا به نظر می‌رسد که در تایم فریم ۱ ساعته قیمت در درون الگوه گوه (Wedge) افتاده است و در نمودار زیر مشخص است که قیمت در این الگوی بالا و پایین می شود.

در این مسیر قیمت در حال ریزش به سوی خط روند پایینی این الگو یعنی سطح ۱۲۸۵ می باشد و شکسته شدن این سطح می تواند مسیر حرکت نزولی قیمت تا سطح ۱۲۷۹٫۶۰(پایین ترین سطح روز ۱۲ مه) را مشخص کند.

از نظر تحلیل تکنیکال ، اونس طلا الگوی گوه را به سمت پایین خواهد شکست و در کوتاه مدت در مسیر کاهشی قرار می گیرد. هدف کوتاه مدت را هم ارقامی مابین ۱۲۸۵ و ۱۲۷۹ پیش بینی می کنیم.

اگرچه افزایش اخیر قیمت پلاتین و پالادیوم در واکنش به اعتصاب معدنچیان آفریقای جنوبی در این چند روز گذشته بر روی اونس طلا نیز تاثیر گذار بوده اما دیدیم که واکنش بازار به این اخبار مثبت چندان طولی نکشید و پس از مدت کوتاهی فروشندگان اونس طلا در بالای سطح ۱۳۰۰ فاتح بازار شدند.

در مقابل یکی از عواملی که به کاهش اونس طلا انجامید، اعلام تعداد مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا بود که روز گذشته با کاهش به رقم ۲۹۷۰۰۰ به پایین ترین میزان خود در هفت سال گذشته رسید و قیمت مصرف کنندگان نیز در ماه آوریل بیشترین رشد در طی ۱۰ ماهه گذشته را تجربه کرد. سرعت رشد شاخص فعالیتهای صنعتی امپایر استیت آمریکا نیز در ماه مه در طی ۴ ساله گذشته بی سابقه بود.

افزایش این شاخص ها که نشان دهنده رشد و سلامت اقتصادی آمریکا – بزرگترین اقتصاد جهان- بود، زمزمه های افزایش نرخ بهره بانکی فدرال رزرو در سال آینده را بیشتر کرده است و به گفته معروف “روند دوست شماست” کماکان به انتظار ادامه حرکت کاهشی در موج (c) هستیم زیرا قیمت نتوانسته که خود را به بالای سطح مقاومت ۱۳۰۸٫۸۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) برساند.

بنابراین تا زمانیکه قیمت در پایین این سطح قرار دارد پتانسیل ورود فروشندگان با هدفهای ۱۲۸۵ و ۱۲۷۹ را دارد. در حرکت افزایشی نیز تنها به شرط نفود قیمت به بالای سطح ۱۳۰۸٫۸۷ می تواند موجب رشد قیمت به سطح ۱۳۱۶ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا