تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت آن تحت فشارهای نزولی قرار گیرد و به سوی سطح حمایت ۱۰۱٫۱۳ دلار/بشکه کاهش یابد.

شکسته شدن این سطح نیز فرصتی مناسب برای افزودن به پوزیشن های فروش با هدف ۱۰۰٫۲۱ خواهد بود زیرا به احتمال زیاد، حرکت صعودی اخیر قدرت چندانی برای ادامه حرکت به بالای سطح مقاومت اصلی ۱۰۲٫۶۰ را نخواهد داشت.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است عمق حرکت کاهشی قیمت از سطح ۱۰۲٫۶۵ (بالاترین سطح روز ۱۴ مه) بیانگر کامل شدن حرکت اصلاحی و برگشتی قیمت از سطح ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) می باشد.

مهمتر از همه آنکه قیمت در اطراف سطح مقاومت ۱۰۲٫۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۰۴٫۹۹ – بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل – به ۹۸٫۷۴) متوقف شده است.

از این رو برای امروز هدف اولیه قیمت را می توان بر روی سطح حمایت ۱۰۱٫۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) جستجو کرد که موقتا مانع از ریزش قیمت به سوی سطح ۱۰۰٫۲۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شده است.

بنابراین همچنان بر این باوریم که در شرایط فعلی تا زمانیکه قیمت در پایین سطح ۱۰۲٫۶۵ قرار دارد، حرکت به نفع فروشندگان با تارگت اولیه ۱۰۱٫۱۳ دلار/بشکه است که در نمودار زیر ملاحظه می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

در نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال مشاهده می شود که حرکت اصلاحی آغاز شده از سطح ۱۰۹٫۶۵ (بالاترین سطح امروز) هنوز کامل نشده است و برای امروز مجدد می تواند سطح ۱۰۸٫۸۳ (پایین ترین سطح روز گذشته) را لمس کند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است ، این حرکت اصلاحی در قالب سه موج صورت گرفته است که موج آخر یعنی موج کاهشی c هنوز شروع نشده است.

به باور ما از نظر بررسی شمارش امواج الیوت ویو، موج کنونی b کم و بیش کامل شده است و بعد از آن می بایست منتظر کاهش قیمت در موج c باشیم.

سطح مقاومت قیمت نیز بر روی نرخ ۱۰۹٫۵۷ تشکیل شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C واقع شده است.

چنانچه قیمت بتواند به بالای آن برسد تنها موجب افزایش اندک و محدود قیمت به سطح ۱۰۹٫۸۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می گردد. بنابراین برای امروز امکان تشکیل حرکت اصلاحی و نزولی مجدد قیمت نفت برنت به سطح ۱۰۸٫۸۳ دلار/بشکه وجود دارد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت