تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

سیگنال امروز قیمت نفت خام سبک آمریکا اندکی نامشخص و مبهم است زیرا طبقه بندی حرکت افزایشی اخیر قیمت از سطح ۱۰۱٫۲۷ دلار/بشکه (پایین ترین سطح روز ۱۵ مه) کار دشوار و سختی به نظر می رسد.

این حرکت افزایشی می تواند به عنوان بخشی از حرکت اصلاحی از سطح ۱۰۲٫۶۵ (بالاترین سطح روز ۱۴ مه) باشد زیرا این حرکت اصلاحی در برخورد قیمت به سطح مقاومت قوی ۱۰۲٫۶۰ اتفاق افتاده است.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۰۴٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل) به ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) تشکیل شده است.

از سوی دیگر نیز می توان گفت که افزایش اخیر قیمت در راستای ادامه حرکت افزایشی آغاز شده از سطح ۹۸٫۷۴ می باشد. با این حال از نظر تکنیکی، برای شروع یک حرکت اصلی می بایست در انتظار شکسته شدن یکی از سطوح ۱۰۲٫۶۰ یا ۱۰۱٫۱۳ باشیم و تا زمانیکه که قیمت از این سطوح خارج نشود، نمی توان انتظار نوسانات جدیدی را داشت.

در حرکت صعودی، در صورت ناکامی قیمت برای تثبیت در بالای مقاومت اصلی ۱۰۲٫۶۰ دلار/بشکه این نقطه فرصتی برای فروشندگان خواهد بود تا بار دیگر وارد معامله شوند.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

برای قیمت نفت برنت دریای شمال پیش بینی می کنیم که امروز در اطراف سطح مقاومت ۱۱۰٫۳۵ دلار/بشکه به سقف و پیک قیمت خود برسد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و کانال افزایشی تایید کرده است.

در نمودار زیر مشخص است قیمت در آخرین موج خود که از سطح ۱۰۶٫۳۲ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) شروع شده قرار دارد. این روند در سه موج بزرگ تشکیل شده است که موج C در قالب پنج موج کوچک تر شکل گرفته است.

به باور ما موج آخر یعنی موج ۵ ممکن است که در اطراف سطح مقاومت ۱۱۰٫۳۵ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C) به سقف خود برسد که این سطح محل برخورد قیمت به سقف تونل می باشد.

سطح حمایت نیز بر روی نرخ ۱۰۹٫۵۷ (خط فیبوناچی ۱۲٫۶ درصدی) واقع شده است و تنها در صورت شکست این زمینه را برای بازگشت روند نزولی فراهم می آورد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت