تحلیل قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش این ارز را در برابر سبدی از شش ارز معتبر می سنجد، پیش بینی می کنیم که این هفته قیمت آن سطح حمایت ۷۹٫۸۵۴ را لمس کند و حتی احتمال این وجود دارد که در طول هفته جاری این سطح را بشکند و تا حدود سطح ۷۹٫۴۹۲ کاهش یابد.

در معاملات هفته گذشته شاهد بودیم که ایندکس جهانی دلار آمریکا نتوانست خود را به سطح مقاومت ۸۰٫۴۴ برساند که این خود بیانگر آن است که موج برگشتی قیمت که از سطح ۷۸٫۹۰ (پایین ترین سطح روز ۸ مه) شروع شده تکمیل گردیده است.

این سطح مقاومت در اطراف سطح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۸۱٫۳۸۸ (بالاترین سطح روز ۲۱ ژانویه) به ۷۸٫۹۰۶ تشکیل شده است.

سطح حمایت نیز بر روی نرخ ۷۹٫۸۵۴ قرار گرفته است که شکسته شدن خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی منجر به کاهش ایندکس به سوی سطح ۷۹٫۴۹۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

در حرکت صعودی، اگر سطح مقاومت ۸۰٫۴۴ شکسته شود، سناریوی حرکت نزولی متوقف شده و حرکت بعدی قیمت به سوی سطح ۸۰٫۸۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) خواهد بود.

در صورتیکه در هفته جاری ایندکس جهانی دلار آمریکا با کاهش مواجه شود، این موضوع می تواند به نفع اونس طلا باشد ولی قیمت اونس طلا فعلا در روندی خنثی قرار گرفته است.

برای مشخص شدن حرکت اونس طلا، می بایست روند خنثی فعلی قیمت که مابین نرخهای ۱۲۷۹ و ۱۳۰۹ است شکسته شود. چشم انداز کوتاه مدت اونس طلا نامشخص است زیرا هنوز هیچ یک از سطوح حمایت ۱۲۷۹ و مقاومت ۱۳۰۹ با قدرت شکسته نشده است.

نمودار روند تغییرات روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا