تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

قیمت جهانی اونس طلا همچنان در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۲۷۹ و ۱۳۰۹ قرار گرفته و روزهای گذشته بازار به شدت آرام بوده است و شاهد تحرک چندانی نبودیم . رفتار قیمت در وضعیتی خنثی قرار دارد و بازار فاقد جهت خاصی است.

این مسئله بیشتر به دلیل فضای برزخ گونه ای است که بازار را احاطه کرده است. در چنین وضعیتی بازیگران بزرگ بازار برای روشن تر شدن اوضاع ظاهرا بهترین پوزیشن را صبوری می دانند تا یکی از سطوح ۱۲۷۹ یا ۱۳۰۹ با قدرت شکسته شود.

اما با نگاهی به نمودار پایین می توان الگوی کاهشی را مشاهد کرد که نشان دهنده فشار فروشندگان برای شکست ضلع پایینی خط روند الگوی گوه (Wedge) می باشد.

از این رو در حال حاضر، قیمت در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد تا شاهد شکسته شدن سطح ۱۲۷۹ باشیم. در این مسیر، سطوح ۱۲۸۹ و ۱۲۸۵ حمایت قیمت محسوب می شوند و چنانچه شکسته شوند می تواند مسیر حرکت کاهشی را هموارتر سازند.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت اونس طلا خیلی سعی کرد که در آخرین تلاش خود بتواند به بالای خط روند الگوی گوه برسد اما ناموفق بود و از این رو احتمال اینکه قیمت به زیر خط روند الگو کاهش یابد بسیار زیاد است. در هر حال ما نمی توانیم با قاطعیت بگوییم سطح حمایت ۱۲۷۹ شکسته خواهد شد یا مقاومت ۱۳۰۹؟

اما یک مسئله بدیهی است و آن اینکه با توجه به نزدیک شدن قیمت به ضلع پایینی خط روند الگو احتمال شکست سطح ۱۲۷۹ تا حدودی زیاد است و بازار بعد از چندین هفته انتظار و سکوت آماده انفجار است و بالاخره به سمتی خواهد رفت، بنابراین استفاده از سیستمهای Break Out برای امروز یا فردا جواب گو خواهند بود.

بدین جهت اگر خط روند پایینی الگوی گوه شکسته شود، می بایست در انتظار سقوط قیمت به زیر سطح ۱۲۷۹ باشیم و در صورت صعود، مانع مهمی که در برابر اونس طلا وجود دارد، مقاومت ۱۳۰۹ (خط فیب ۶۱٫۸ درصدی) است که اگر شکسته شود، می توان به انتظار صعود تا سطوح ۱۳۱۶ (خط فیب ۷۶٫۴ درصدی) و ۱۳۲۶ (خط فیب ۱۰۰ درصدی) باشیم.

بنابراین از آنجاییکه امروز اخبار اقتصادی خاصی در تقویم اقتصادی روز دیده نمی شود، انتظار می رود روند حرکت بازار تا پایان آرام و کم تحرّک ادامه یابد تا شاهد شکسته شدن یکی از سطوح ۱۲۷۹ یا ۱۳۰۹ باشیم که در این صورت جهت قیمت مشخص خواهد شد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا