تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

برای قیمت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که امروز قیمت به حدود سطح ۱۰۱٫۸۷ پایین آید زیرا حرکت پنج موجی که قبلا از سطح ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز۱ مه) شروع شده بود هم اکنون تکمیل گردیده است.

این تکمیل حرکت پنج موجی را عدم توانایی قیمت در تثبیت کامل بالای سطح مقاومت ۱۰۲٫۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۰۴٫۹۹ – بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل – به ۹۸٫۷۴) را تایید کرده است.

شکست دیروز سطح ۱۰۲٫۶۰ صرفا یک حرکت افزایشی ناپایدار محسوب می شود که با توجه به تشکیل واگرایی کاهشی در اندیکاتور MACD می بایست منتظر فرود قیمت باشیم.

همانطور که می دانیم واگرایی منفی یا کاهشی زمانی است که خطوط MACD کاملا در بالای خط صفر قرار دارند و زمانی که قیمت به روند افزایشی ادامه می‌دهد شروع به کاهش می‌کند.

به عبارتی دیگر، واگرایی کاهشی زمانی اتفاق می افتد که اندیکاتور MACD کف های جدید ساخته باشد اما قیمت ها کف های جدید را تشکیل نداده باشند که انتظار کاهش قیمت می رود.

از این رو برای امروز هدف اولیه را بر روی سطح ۱۰۱٫۸۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) در نظر گرفته ایم که شکست آن منجر به کاهش به سوی سطح ۱۰۱٫۱۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

در حرکت صعودی نیز نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۰۳٫۰۹ (بالاترین سطح روز گذشته) تنها موجب رشد اندک قیمت به سطح مقاومت ۱۰۳٫۵۳ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که بعد از یک حرکت اصلاحی جزئی، قیمت آن تحت فشارهای نزولی قرار گیرد و تا حدود سطح ۱۰۸٫۸۳ کاهش یابد.

عمق حرکت کاهشی دیروز تایید کننده پایان یافتن موج افزایشی قیمت می باشد که این موج افزایشی از سطح ۱۰۶٫۴۰ (پایین ترین سطح روز۶ مه) شروع شده بود.

به باور ما این موج از سه موج در قالب موجهای A , B , C تشکیل شده بود و این نوع از ساختار امواج اصلاحی نشان می دهد که قیمت نفت برنت می تواند قسمت بزرگی از موج افزایشی که اخیرا بدست آورده را از دست دهد و به نرخهای پایین برگردد.

بررسی سطوح فیبوناچی بیانگر آن است که سطح حمایت قیمت بر روی ۱۰۹٫۴۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) واقع شده است که موقتا مانع از ریزش قیمت و به اصلاح آن انجامیده است.

هنوز مشخص نیست که این حرکت اصلاحی تا چه نرخهای می تواند برسد اما برای امروز به احتمال زیاد در حدود منطقه ۱۰۹٫۷۰ تا ۱۱۰٫۲۳ به پیک و سقف خود خواهد رسید و به محض شکسته شدن سطح ۱۰۹٫۳۰ می بایست منتظر کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۱۰۸٫۸۳ دلار/بشکه باشیم.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت