تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

در نمودار قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن کاملا مشخص است که قیمت در تلاش است که سطح حمایت ۶۸۲۹ دلار/تن را لمس کند و اگر بتواند از این سطح عبور کند زمینه را برای کاهش به سطح ۶۷۶۸ فراهم می آورد.

در نمودار زیر دیده می شود که چرخه سه موجی قیمت که قبلا از سطح ۶۳۲۱ (پایین ترین سطح روز ۱۹ مارس) شروع شده به پایان راه خود رسیده است و بررسی سطوح فیبوناچی نیز به وضوح نشان می دهد که سومین موج یعنی موج C به اندازه طول موج قبلی یعنی موج اول A حرکت کرده است.

با نگاهی دقیق تر به نمودار متوجه می شویم که در اواخر ماه آوریل قیمت جهانی مس در موج C پس از لمس سطح ۶۷۶۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) شدیدا برگشت داشته است.

از آنجایی که در این موج خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی در نرخ ۶۸۲۹ نتوانسته که از قدرت این موج افزایشی بکاهد، قویا انتظار می رود که خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی در نرخ ۶۹۲۶ آخرین ایستگاه افزایش قیمت در این موج باشد.

از این رو موقعیت خوبی برای ورود به پوزیشن فروش مس می باشد زیرا سطح مقاومت ۶۹۲۶ بسیار مستحکم بوده و هم اکنون فرصت برای شروع حرکت اصلاحی و نزولی به سطح ۶۸۲۹ دلار/تن مناسب است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در روندی نامطمئن و خنثی مابین نرخهای ۱۷۶۲ و ۱۷۸۶ دلار/تن به حرکت خود ادامه می دهند بطوریکه با انتشار اخبار مختلف، نوسانات قیمت آغاز می شود و پس از مدتی از تب و تاب باز می ایستد و برای امروز می بایست منتظر ماند تا یکی از این سطوح شکسته شود تا حرکت بعدی قیمت مشخص گردد.

این محدوده خنثی همانطور که در نمودار زیر دیده می شود بر روی پایین ترین سطح روز ۱۶ مه و خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از کاهش ۱۸۱۰٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ مارس) تشکیل شده است.

در حرکت افزایشی، چنانچه سطح مقاومت ۱۷۸۶ شکسته شود راه برای استمرار روند افزایشی آغاز شده از سطح ۱۷۵۵٫۲۵ (پایین ترین سطح روز ۹ مه) به سوی سطح ۱۸۱۰٫۵۰ هموارتر می گردد .

این در حالی است که کاهش قیمت به زیر سطح ۱۷۶۲ منجر به سقوط قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۷۳۹ می شود که این هدف بر حسب اختلاف قیمت بین ۱۷۸۶ و ۱۷۶۲ دلار/تن در نظر گرفته شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم