تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

قیمت در روندی خنثی مابین نرخهای ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۷۳۵ قرار دارد اما روند اصلی و پایه همچنان نزولی است. حرکت نزولی این زوج موجب شد تا امروز در سشن اروپا قیمت به ۱٫۳۶۸۰ کاهش یابد و چنانکه اشاره شد، با استمرار فشارهای نزولی، تمرکز بازار به فرود قیمت تا سطح ۱٫۳۶۵۰ خواهد بود .

نرخ ۱٫۳۶۵۰ سطح حمایت قیمت یورو به حساب می آید و پایین تر از آن نیز نرخهای ۱٫۳۶۴۳ (پایین ترین سطح روز ۲۷ فوریه) ۱٫۳۶۲۵ ، ۱٫۳۵۹۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۴۷۷ به ۱٫۳۹۹۵) و ۱٫۳۵۸۵ (پایین ترین سطح روز ۱۳ فوریه) و ۱٫۳۵۶۳ (پایین ترین سطح روز ۱۲ فوریه) دیده می شوند.

اما در حرکت صعودی، اولین سطح مقاومت بر روی نرخ ۱٫۳۷۳۵ و ۱٫۳۷۳۹ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه)  قرار گرفته اند که در نمودار زیر دیده می شود.

بارها قبلا خدمتتان عرض کردم که قیمت این زوج در محدوده ۱٫۳۷۳۵ – ۱٫۳۷۴۰ و ۱٫۳۷۷۰ تجربه فروش های زیادی داشته و کمی بعید است بدون خبری خاص بتواند از این محدوده به بالا گذر کند.

برای امروز میزان سفارشهای فروش نیز هر روز در حال پایین آمدن است و احتمالا قیمت ها فعلا بین ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۷۳۵ می ماند، چون اندکی میزان سفارشهای خرید بین ۱٫۳۶۸۰ و ۱٫۳۶۵۰ وجود دارند .

در هر صورت احتمال اینکه قیمت این زوج در محدوده ۱٫۳۷۳۵ و ۱٫۳۷۴۰ از نظر تکنیکال سقف قیمت تشکیل داده باشد بسیار محتمل است و اگر این تحلیل صحیح باشد، قیمت سقف خود را دیده و بیشتر از ۱٫۳۷۳۵ و ۱٫۳۷۴۰ افزایش نخواهد یافت و یا با کمی اغماض بیشتر از ۱٫۳۷۸۰ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) در نمودار پایین نخواهد شد، باید منتظر ماند و دید.

در سایر تحولات امروز زوج ارز دلار- ین ژاپن احتمالا در اطراف سطح ۱۰۱٫۲۳ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) قرار خواهد گرفت ولی همچنان روند کلی البته در کوتاه مدت کاهشی است و اکثر سفارشات فروش امروز نیز در منطقه ۱۰۱٫۶۰ و ۱۰۱٫۷۵ (خط تنکان سن) و ۱۰۱٫۷۷ (خط میانگین متحرک ۱۰ روزه) الی ۱۰۱٫۸۵ و ۱۰۱٫۹۰ و ۱۰۲٫۰۰ قرار دارند.

در ژاپن، انتظار می رود فردا میزان نرخ بهره بدون تغییر باقی بماند اما BoJ اخیرا در چند هفته گذشته پیش بینی خود از رشد اقتصادی را افزیش داده است و بدین ترتیب، با توجه به اظهارات اخیر ریس بانک مرکزی ژاپن و افت بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، جریان فروش دلار آمریکا و خصوصا یورو در مقابل ین ژاپن همچنان در بازار ادامه دارد.

چنانچه در واکنش به سقوط شاخصهای سهام آسیا و جریان ریسک گریزی، سطح حمایت اصلی ۱۰۱٫۱۰ و ۱۰۱٫۰۰ شکسته شود می بایست در انتظار فرود قیمت زوج ارز دلار- ین ژاپن به ترتیب به سطوح ۱۰۰٫۷۶ (پایین ترین سطح سال ۲۰۱۴) و ۱۰۰٫۶۳ (پایین ترین سطح روز ۱۱ سپتامبر) باشیم.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو