تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن 

برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن، چنانکه در گزارشهای پیشین نیز گفته شد، برای امروز نیز پیش بینی می کنیم که سطح حمایت ۶۸۲۹ دلار/تن را لمس کند.

امروز در صورتیکه مس بتواند این سطح را بشکند تا حدود سطح ۶۷۶۸ کاهش می یابد. به اعتقاد ما حرکت کاهشی روز گذشته قیمت موجب تایید تکمیل حرکت سه موجی شده که از سطح ۶۳۲۱ (پایین ترین سطح روز ۱۹ مارس) شروع شده بود گردیده است.

بررسی سطوح فیبوناچی از موج سوم یعنی موج c هدفی در حدود سطح حمایت ۶۸۲۹ یعنی بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی را نشان می دهد که در صورت شکست می تواند قیمت را تا سطح ۶۷۶۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) پایین بیاورد.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است قیمت جهانی مس در اولین تلاش خود نتوانسته که از سطح حمایت ۶۸۲۹ عبور کند که به باور ما در دومین تلاش خود از این سطح عبور خواهد کرد و تا سطح ۶۷۶۸ کاهش می یابد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و برگشتی محدود به سطح مقاومت ۶۹۲۶ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) می باشد که در نمودار پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی با توجه به آنکه قیمت هنوز نتوانسته که از سطح حمایت ۱۷۵۵٫۲۵ دلار/تن عبور کند، سیگنال امروز اندکی نامشخص و نامعلوم است.

این سطح حمایت بر روی نرخ پایین ترین سطح روز ۹ مه تشکیل شده است. چنانچه قیمت به زیر این سطح برسد ادامه سیر نزولی آغاز شده از سطح ۱۹۰۲٫۵۰ (بالاترین سطح روز ۱۱ آوریل) تایید خواهد شد که می تواند زمینه ساز سقوط بیشتر در کانال کاهشی باشد.

از سوی دیگر همانطور که در نمودار زیر به وضوح دیده می شود ایجاد کف دو قلو در اطراف سطح ۱۷۵۵٫۲۵ تنها زمانی تایید می شود که قیمت بتواند به بالای سطح ۱۷۸۰ (بالاترین سطح ۲۰ مه) برسد.

در هر صورت به نظر می رسد که قیمت آلومینیم آلیاژی بیشتر متمایل به کاهش باشد که این سناریوی نزولی را بررسی تونل کاهشی در نمودار پایین نشان می دهد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم