تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

EurUsd:

این زوج کاملا تحت تاثیر سطوح مقاومت در نرخهای ۱٫۳۷۲۲ (کف ابر ایچیموکو) و ۱٫۳۷۳۵ الی ۱٫۳۷۳۹ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه) قرار گرفته و هرچند که این حرکت فعلا در روند خنثی مابین ۱٫۳۶۵۰ و ۱٫۳۷۲۲ قرار دارد اما باید گفت که حرکت کاهشی دو هفته ای این زوج کماکان پایدار است.

مدتی است که سیاستهای بانک ECB به تبع اتفاقات اقتصادی اروپا در جهت کاهش نرخ بهره است و در ماه ژوئن ممکن است مقداری از عدد نرخ بهره بانک مرکزی اروپا کاسته شود.

این گمانه زنیها عامل اصلی نزول جدی یورو در برابر دلار و ین ژاپن بوده است. یورو همواره به انتظار وقوع رویدادهای خبری است و اکنون به نظر می رسد موضوع احتمال پایین آمدن نرخ بهره بانک مرکزی اروپا به یکی از خبرسازترین رویدادهای بازار تبدیل شده است به طوری که فشارهای نزولی برای شکسته شدن سطح حمایت ۱٫۳۶۵۰ پابرجا است.

از سوی دیگر پس از اعلام مثبت آمار خرده فروشی انگلیس امروز زوج ارز EURGBP به پایینترین حد خود در طی ۱۶ ماهه گذشته رسید و به نظر می رسد که این روند کاهشی همچنان تا سطوح ۰٫۸۰۸۶ و ۰٫۸۰۶۵ ادامه داشته باشد.

در زوج ارز پوند – ین ژاپن علیرغم سقوط قیمت زوج ارز دلار- ین ژاپن به پایین ترین سطح ۶ ماهه گذشته اما تقابل خریداران و فروشندگان فعلا راه بجایی نبرده است.

برای زوج ارز پوند – ین ژاپن تنها در صورت شکست سطوح مقاومت ۱۷۰٫۶۴ (خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) و ۱۷۰٫۷۱ ( سقف ابر ایچیموکوی روزانه) موجب افزایش قیمت به سوی سطح ۱۷۱٫۱۱ (خط میانگین متحرک ۵۵ روزه) و ۱۷۱٫۵۰ می شود. برای کسانی که از نزدیکی ۱۷۰٫۵۵ اقدام به خرید کرده اند به نظر می رسد که بهترین سطح برای قرار دادن استاپ چند پیپ پایین سطح حمایت ۱۶۹٫۸۰ باشد.

امروز، مهمترین خبر بازار، انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا (FOMC) در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران است. به باور ما، اظهار نظرات و مباحث مطرح شده اعضای بانک مرکزی آمریکا در این نشست احتمالاً متعادل بوده باشد و اعضای شورای سیاستگذاری در صورت لزوم با شدت عمل کمتری و خیلی آهسته به افزایش نرخ بهره در سال آینده خواهند پرداخت.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو