تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

روند حرکت قیمت جهانی اونس طلا همچنان در درون الگوی کنج یا گوه (Wedge) پایدار است و در حرکت نزولی، سطح حمایت در نرخ ۱۲۷۹ تشکیل شده است و سقوط قیمت به زیر این سطح، حرکت قیمت را به شدت نزولی خواهد کرد و ممکن است قیمت را در موج نزولی (c) تا حدود سطح ۱۲۵۰ پایین بکشاند.

در طول شب گذشته قیمت مابین ۱۲۸۳ و ۱۲۹۶ در روندی خنثی قرار گرفت و الگوی گوه که تشکیل شده بود پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا به سمت پایین شکسته شد که این خود نشاندهنده فشارهای نزولی قیمت می باشد و ما پیش بینی می کنیم تا زمانیکه قیمت در پایین سطوح ۱۳۰۰ و ۱۳۰۵ تثبیت شده است، مجدد بتواند سطح ۱۲۷۹٫۶۰ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مه) را لمس کند.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت اونس طلا در موج نزولی (c) در حال ریزش است که این موج از سطح ۱۳۳۰٫۹۰ (بالاترین سطح روز ۱۴ آوریل) شروع شده است.

براساس اندازه گیری طول موج قبلی یعنی موج (a) که از سطح ۱۳۹۱٫۷۶ (بالاترین سطح روز ۱۷ مارس) شروع شد و در نرخ ۱۲۷۷٫۲۹ (پایین ترین سطح روز۱ آوریل) خاتمه یافت، این موضوع نشان میدهد که موج نزولی (c) هنوز فضای زیادی برای کاهش قیمت دارد و این موج کامل نشده است.

در نمودار پایین این الگوی گوه از آنجایی که دیروز ضلع پایینی آن سوراخ شد را می توان به عنوان الگوی ادامه دهنده کاهشی برای اونس طلا در نظر گرفت.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا تنها شاخص تعداد مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام می شود که انتظار می رود از رقم قبلی ۲۹۷۰۰۰ به ۳۱۲۰۰۰ تغییر یابد و برای شاخص فروش خانه های موجود آمریکا نیز در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران انتظار می رود از رقم قبلی ۴٫۵۹ میلیون واحد به ۴٫۷۱ میلیون واحد برسد.

بنابراین برای امروز چنانچه قیمت بتواند از سطح ۱۲۷۹ با قدرت بگذرد، آنگاه شرط اولیه تکنیکال برای ایجاد یک موج کاهشی بوجود آمده است و احتمال سقوط قیمت به ۱۲۵۰ وجود دارد.

در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن ضلع بالایی الگوی گوه و تثبیت قیمت در بالای سطح ۱۳۰۹ راه را برای صعود تا نرخ ۱۳۱۶ و در ادامه ۱۳۲۶ هموار خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا