تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

قیمت جهانی اونس طلا همچنان در روندی کاملاً خنثی مابین نرخهای ۱۲۷۹ و ۱۳۰۹ قرار گرفته و تا هنگامی که این سطوح شکسته نشوند، نوسانات اونس طلا شکل نخواهد گرفت. به دلیل فقدان محرّک، قیمت در روندی آرام به حرکت خود ادامه می دهد و هر چند شاهد نوساناتی نیز بودیم، اما قیمتها کماکان در روند خنثی باقی مانده است.

نکته ای که از آن مطمئن هستیم آنکه، اخبار دیروز از آمارهای مدعیان بیمه بیکاری هفتگی و فروش خانه های موجود آمریکا و سطوح روند حمایت/مقاومت تاثیر چندانی در نوسانات قیمت نداشتند و تا زمانیکه یکی از سطوح ۱۲۷۹ یا ۱۳۰۹ شکسته نشود، اطلاعات چندانی برایمان مشخص نمی کند.

بدین جهت می بایست نسبت به ورود به پوزیشن ها دقت لازم را داشت. ملاحظات تکنیکی تمایل قیمت بیشتر به سمت کاهش را نشان می دهد و عدم توانایی قیمت در معاملات روز گذشته در تثبیت قدرتمند بالای سطح ۱۳۰۰ خود بیانگر آن است که دیروز در واکنش به آمارضعیف اقتصادی از آمریکا تب و تاب معامله برای خرید به پایان رسیده و در حرکت نزولی شکسته شدن سطح ۱۲۷۹ (پایین ترین سطح روز ۱۲ مه) منجر به استمرار حرکت کاهشی در موج نزولی (c) خواهد شد.

از این رو می توان در سطوح پایین و در نرخهای زیر ۱۲۷۹ برای ورود به پوزیشن فروش اقدام نمود و در انتظار رسیدن قیمت به نزدیکی سطح ۱۲۵۰ بود. در حرکت صعودی نیز اولین سطح مقاومت نرخ ۱۳۰۵ است و پس از آن مقاومت اصلی بر روی ۱۳۰۹ قرار گرفته است.

در مقابل، چنانکه حرکت افزایشی شتاب گیرد و قیمت از بالای این سطوح خنثی خارج شود، اهداف افزایشی نرخهای ۱۳۱۶ و ۱۳۲۶ خواهند بود.

این الگوی کنج یا گوه (wedge) امروز یا روز دوشنبه شکسته خواهد شد و باز هم یادآوری می شود که اگر قیمت بتواند الگوی کنج را به سمت پایین بشکند، می بایست در انتظار یک حرکت کاهشی شدید برای قیمت باشیم.

امروز تنها شاخص فروش خانه های نوساز آمریکا (پیش بینی ۴۲۶۰۰۰+ واحد) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران اعلام می شود و از سوی دیگر قرار است انتخابات ریاست جمهوری اوکراین طبق تصمیم پارلمان این کشور روز یکشنبه (۲۵ ماه مه) برگزار شود.

این خبر و تحولات جدید از اقتصاد آمریکا یا اخبار جدید از اوضاع اوکراین می تواند پتانسیل لازم برای حرکت و خروج از روند خنثی را برای اونس طلا در هفته آینده فراهم آورد. ان شالله در هفته آتی به تناسب اخبار آن روز، تحلیلها را بروز رسانی خواهم کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا