تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

برای قیمت نفت خام سبک آمریکا فعلا تا زمانیکه قیمت در پایین سطح مقاومت ۱۰۴٫۲۹ دلار/بشکه قرار دارد نبایستی به افزایش قیمت به ۱۰۴٫۹۹ فکر کرد.

هدف دیروز ۱۰۴٫۹۹ تا حدودی برای امروز نقض شده است زیرا قیمت نفت پس از آنکه توانست مقاومت قبلی خود یعنی سطح ۱۰۳٫۵۲ را بشکند دوباره به این سطح اصلاح کرده است.

این سطح مقاومت همانطور که در نمودار زیر مشخص است بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از کاهش ۱۰۴٫۹۹ (بالاترین سطح روز ۱۶ آوریل) به ۹۸٫۷۴ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) قرار گرفته است.

از نظر تحلیل تکنیکی حرکت تصحیحی قیمت نفت که از سطح ۱۰۴٫۲۹ (بالاترین سطح روز چهارشنبه) شروع شده خود نشان دهنده عدم توانایی و قدرت قیمت در رسیدن به سطح نهایی ۱۰۴٫۹۹ می باشد.

مهمتر آنکه در شکل تایم فریم ۱ ساعته زیر یک واگرایی کاهشی با اندیکاتور MACD صورت گرفته است که این مسئله نیز نشان از کاهش و برگشت قیمت دارد.

برای امروز به محض رسیدن قیمت نفت خام سبک آمریکا به زیر سطح ۱۰۳٫۵۲ می بایست منتظر کاهش به حدود ۱۰۲٫۶۰ باشیم. بنابراین برای امروز شکسته شدن یکی از سطوح ۱۰۳٫۵۲ یا ۱۰۴٫۲۹ دلار/بشکه محرّکی برای تعیین جهت حرکت می باشد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

از نمودار قیمت نفت برنت دریای شمال می توان پیش بینی کرد که امروز قیمت آن در همان سطح ۱۱۱٫۰۴ (بالاترین سطح روز گذشته) به پیک و سقف قیمتی رسیده است و ممکن است در معاملات امروز تا حدود سطح ۱۰۹٫۹۳ پایین بیاید.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که موج افزایشی C که از سطح ۱۰۶٫۹۷ (پایین ترین سطح روز ۶ مه) شکل گرفته قیمت را تا این حد بالا کشانده است.

براساس اندازه گیری طول موج A که در واقع سطح ۱۰۶٫۸۵ (پایین ترین سطح روز ۱ مه) نقطه شروع افزایش این موج بوده، بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که موج C تقریبا به اندازه ی دوبرابر طول موج قبلی یعنی موج A حرکت داشته است.

چنین نسبتی بیانگر کف دو قلو ساخته شده بین روز ۱ مه و ۶ مه می باشد که این الگو به هدف ۱۱۱٫۲۵ (خط فیبوناچی ۲۰۰ درصدی) اشاره دارد.

لازم به ذکر است که در صورت توانایی قیمت برای تثبیت در پایین سطح حمایت ۱۰۹٫۹۳ این نقطه فرصتی برای فروشندگان خواهد بود تا بار دیگر وارد معامله با هدف ۱۰۹٫۶۲ دلار/بشکه شوند که این هدف بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی واقع شده است.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت