تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd:

قیمت این زوج ارز در حال حاضر در آستانه انتخابات اتحادیه اروپا و نگرانی ها از کاهش موقعیت تجاری آلمان (IFO) در حوالی سطح ۱٫۳۶۳۵ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) قرار دارد که پایین ترین سطح درطی ۳ ماهه گذشته می باشد و انتظار برای کاهش نرح بهره اروپا بار دیگر منجر به فروش یورو شده است.

از نقطه نظر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال روند یورو همچنان نزولی است و این زوج ارز در حال کاهش به سوی سطح ۱٫۳۵۹۸(خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از افزایش ۱٫۳۴۷۶ به ۱٫۳۹۹۵) می باشد که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

بارها گفته شده است که کلید اصلی تحلیل قیمت یورو در چارت شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) نهفته است و این شاخص به بالای سطح ۸۰٫۳۰ رسیده که بسیار بالاست و باعث کاهش قیمت یورو می شود.

از آخرین جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB)، ضعف در قیمت یورو کاملا مشهود بوده است و به باور ما تا زمانی که قیمت در بالای سطوح مقاومت ۱٫۳۶۸۸ و ۱٫۳۷۰۰ و ۱٫۳۷۲۳ و ۱٫۳۷۲۵ (کف ابرایچیموکوی روزانه) قرار نگیرد هنوز روند قیمت کاهشی است.

اگر امروز در پایین سطح حمایت ۱٫۳۶۳۵ تثبیت شود روند کاهش قیمت تشدید خواهد شد. با بررسی رفتار قیمت در روزهای آتی میتوان به امکان کاهش و احتمال افت قیمت نیز پی برد .

از این رو با توجه به اینکه قیمت در حال تلاش برای شکست سطح حمایت ۱٫۳۶۳۵ است لذا قیمت این زوج وارد یک سیکل نزولی شده است و از هم اکنون افت قیمت یورو تا محدوده های ۱٫۳۵۹۸ و ۱٫۳۵۸۵ و ۱٫۳۵۶۳ الی ۱٫۳۵۵۲ را پیش بینی میکنیم.

از نقطه نظر فاکتورهای تحلیل تکنیکال یورو، قیمت در زیر سطح ۱٫۳۶۷۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) تثبیت شده است و در حال حاضر قیمت وارد منطقه‌ای بسیار مهم در حد فاصله ۱٫۳۶۴۰ و ۱٫۳۶۳۵ شده است.

این امکان وجود دارد که قیمت در این ناحیه اندکی استراحت نماید و پس از آن با شکسته شدن این منطقه سرعت ریزش قیمت به نحو قابل ملاحظه‌ای شتاب بیشتری به خود بگیرد.

با توجه به گمانه زنی ها از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا، ما رسیدن قیمت به زیر سطح ۱٫۳۶۳۵ را امر محالی نمی دانیم و احتمال سقوط قیمت این زوج ارز به پایین این سطح بسیار خواهد بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو