تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

امروز به دلیل تعطیلی بازارهای مالی در لندن (تعطیلی بانکها) و ایالات متحده (روز گرامیداشت)، انتظار می رود حجم معاملات پایین و حرکت قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی ادامه باشد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید قیمت جهانی اونس طلا همچنان در محدوده خنثی قرار دارد اما در موج (c) در انتظار برای سقوط تا سطح ۱۲۶۸ (پایین ترین سطح روز ۲۴ آوریل) است که شکست حمایت ۱۲۸۳ زمینه این حرکت را بوجود می آورد.

روند خنثی ۲ هفته ای اونس طلا کماکان ادامه دارد و قیمت مابین نرخهای ۱۲۸۳ و ۱۳۰۳ در نوسان است. الگوی گوه که پیشتر تشکیل شده بود، هم اکنون نیز ادامه دارد و روند خنثی از دو هفته پیش همچنان مورد توجه معامله گران است.

حجم کم نقدینگی در بازار و در غیاب معامله گرانی که تعطیلات را به فعالیت در بازار ترجیح داده اند، حرکت خنثی و رنجی را موجب گردیده است و معامله گران از ورود به بازار خودداری کردند و ترجیح دادند تا انتشار اخبار مهم منتظر بمانند.

این هفته اخبار مهم دیگر (انتخابات ریاست جمهوری اوکراین و آمار مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی آمریکا) نیز فراروی بازار است تا شاید به مدد آنها شاهد حرکات مهمی در قیمت اونس طلا باشیم.

از نظر تحلیل تکنیکال الگوی گوه که در نمودار ۱ ساعته مشاهده می شود، به شروع حرکت نزولی اشاره دارد زیرا قیمت در حال نزدیک شدن به خط روند پایینی الگوی فوق می باشد اما برای اینکه از ورود به پوزیشن فروش مطمئن شویم بهتر است که قیمت اونس طلا سطح ۱۲۸۳ را بشکند که در این صورت، احتمال سقوط قیمت به سطوح ۱۲۷۷ و ۱۲۶۸ بوجود خواهد آمد.

در حرکت صعودی نیز، تنها بازگشت قیمت به بالای سطح ۱۳۰۳ می تواند موجب توقف کامل روند نزولی و شروع صعود مجدد تا سطوح ۱۳۰۹ و ۱۳۱۶ الی ۱۳۲۶ گردد.

در هر صورت فعلا بازار به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا، در انتظار اعلام این اخبار باقی مانده است. در نمودار زیر، روند حرکت اونس طلا را در درون الگوی گوه پیش بینی می کنیم تا یکی از سطوح حمایت ۱۲۸۳ و مقاومت ۱۳۰۳ با قدرت شکسته شود و جهت آن مشخص گردد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا